Twenga: Verwachte aankopen voor Kerst 2010: Het budget van de Nederlanders stijgt met 13%

AMSTERDAM--(BUSINESS WIRE)-- 20101021 --

Volgens de jaarlijkse Kerststudie van Twenga, de nieuwe generatie shopping zoekmotor, verwachten de Nederlanders met de Kerst 13% meer uit te geven dan in 2009.

Na twee jaar de crisis in hun budget te hebben gevoeld, zijn de Fransen in Europa diegene die hun budget voor 2010 met 20% het meest willen laten stijgen. De Britten volgen kort daarop met een voorspelde stijging van 19%. Achterin het peloton vinden we de Spanjaarden en de Italianen, die stijgingen voorspellen van respectievelijk 5% en 3 %. De Duitsers echter, denken dat ze 5,5% minder gaan uitgeven.

Met een budget van 206€ lijkt de Nederlander de Europeaan die het meest de hand op de knip houdt. De Duitsers, die van plan zijn om 270 € uit te geven, blijven onder het budget van de Fransen en de Britten, die van plan zijn respectievelijk 366€ en 474€ uit te geven. Het gemiddelde Europese budget bedraagt naar verwachting 339€, in vergelijking met 314€ vorig jaar, een stijging van 8%.

Voor uw aankopen voor Kerstmis 2010 is uw budget …

  Nederland   Duitsland   Italië   Spanje   Verenigd
Koninkrijk
  Frankrijk
Gepland budget
voor de
Kerstaankopen in
2010
206 € 270 € 325 € 383 € 474€ 366 €
Gepland budget
voor de
Kerstaankopen in
2009
182 € 286 € 316 € 364 € 400€ 306 €

Bron: 3013 respondenten in 2010, 3027 respondenten in 2009.

Methodologie

Net als ieder jaar heeft Twenga ongeveer 3000 Europese internetgebruikers gevraagd hoeveel ze in december voor de feestdagen willen uitgeven en waaraan. De studie is tussen 27 september en 7 oktober 2010 op verzoek van Twenga online uitgevoerd door Novamétrie, op een representatief panel van 3013 Europese internetgebruikers in Frankrijk, Duitsland, het Verenigd Koninkrijk, Italië, Spanje en Nederland.

Over Twenga

Met Twenga, de nieuwe generatie shopping zoekmotor, kunnen miljoenen consumenten in de hele wereld in de door hen gekozen webwinkel vinden wat ze willen, voor de laagste prijs.

Met zijn eigen technologie verzamelt Twenga automatisch het aanbod van webwinkels op zijn websites. Hierdoor wordt zoeken en vergelijken veel gemakkelijker. Het is de meest complete prijsvergelijker op internet. De zoekresultaten zijn objectief en gespeend van iedere commerciële dwang.

Twenga is in 2006 opgericht door Bastien Duclaux en Cédric Anès en gevestigd in de Franse hoofdstad Parijs. Zijn 15 websites in Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk, Spanje, Italië, Duitsland, Nederland, Polen, Brazilië, Rusland, de Verenigde Staten, Australië, India en China hebben momenteel 280 miljoen aanbiedingen van meer dan 130 000 webwinkels. De websites van Twenga worden per maand meer dan 35 miljoen keer bezocht. In januari 2010 heeft Twenga de Red Herring 100 Global prijs in de wacht gesleept, een onderscheiding voor de 100 meest innoverende bedrijven ter wereld.

Website: www.twenga.nl

CONTACT:
Delphine SIBONY
01 58 65 20 17
dsibony@hdlcom.com
of
Jérémy BELLAIS
01 58 65 00 70

jbellais@hdlcom.com