Nationale Suisse en Olivia Borlée lanceren goedkoopste schuldsaldo

21/10/2010 11:28

MINDSETTING

Nationale Suisse lanceert vandaag haar nieuw tarief Select, een overlijdensdekking die een heel stuk goedkoper is dan wat de prijsbrekers vandaag op de markt aanbieden. Zo krijgen leden van een sportclub 10% premiekorting. Het gezicht van het product wordt topatlete Olivia Borlée.

Olivia Borlée, houder van een zilveren medaille op de Olympische Spelen in Athene, is het gezicht van de Select-campagne. Samen met Olivia wil Nationale Suisse duidelijk maken dat een gezonde levensstijl loont. Nationale Suisse geeft daarom een korting van 10% voor leden van een sportclub op haar reeds scherpe tarief.

Nationale Suisse start met de lancering van haar nieuw Select-tarief meteen het offensief en bindt niet alleen de strijd aan met de prijsbrekers op de markt, maar ook met de bankverzekeraars.

Marnic De Roose, Directeur bij Nationale Suisse: "De prijsverschillen voor schuldsaldo-verzekeringen op de markt zijn gigantisch. Vaak bieden grootbanken kortingen aan op de rentevoet van het woonkrediet wanneer de klant ondermeer zijn schuldsaldoverzekering bij de bank onderschrijft. De klant ziet een aantrekkelijke rentevoet voor zijn woonkrediet, maar verliest uit het oog dat de premie voor zijn schuldsaldoverzekering vaak een stuk hoger ligt dan bij gespecialiseerde verzekeraars. Hij doet er daarom ook goed aan om de korting op zijn lening af te wegen tegen de meerprijs voor zijn schuldsaldoverzekering. Een man van 33 jaar die niet rookt en die bij KBC een kapitaal van ¤ 150.000 op 20 jaar aan een rente van 5,20% in een eenmalige premie wenst te verzekeren, betaalt ¤ 4.929,92. Bij Nationale Suisse betaalt dezelfde klant in het beste geval ¤ 2.299,64. Dat is een verschil van maar liefst ¤ 2,630,28 of anders uitgedrukt, een verschil van meer dan ¤ 10 per maand!".

Nationale Suisse koppelt de lancering van haar nieuw tarief Select meteen aan de lancering van een nieuwe front- en back-office applicatie. Dat laat de maatschappij toe om in de toekomst snel nieuwe, innoverende producten op de markt te brengen.

Marnic De Roose: "En dat is precies onze bedoeling. Nationale Suisse wil dé referentie in de markt worden in overlijdensdekking. Eén van de nieuwigheden die Nationale Suisse vandaag al voor haar klanten lanceert is de gratis voorlopige dekking. Een klant die een verkoopsovereenkomst tekent is vanaf dat moment eigenaar en heeft er alle belang bij om zich tegen overlijden te verzekeren. Met de gratis voorlopige dekking biedt Nationale Suisse aan haar klanten de garantie dat het verzekerd kapitaal bij overlijden vóór ondertekening van de authentieke akte uitbetaald wordt. En het maakt voor Nationale Suisse niet uit of het overlijden het gevolg is van een ongeval of niet."

Eerder paste Nationale Suisse haar premie in het kader van de gewaarborgde kredieten, één van haar kernactiviteiten, aan. Heel wat klanten beschikken over onvoldoende eigen middelen, en kunnen dankzij het gewaarborgde krediet van Nationale Suisse toch eigenaar worden. Nationale Suisse waarborgt immers een deel van het hypothecair risico zodat de kredietinstelling de klant een krediet kan aanbieden waarbij de klant niet alleen de aankoopprijs, maar ook de notariskosten leent en waarbij bovendien de klant van een tarief geniet dat enkel aangeboden wordt voor lage quotiteiten.

Met de gewijzigde premie schuldsaldoverzekering Select en de vernieuwde waarborgpremie geeft Nationale Suisse ook een nieuwe dimensie aan haar hypotheekcel. Nationale Suisse bemiddelt immers jaarlijks in heel wat hypothecaire kredietaanvragen. In 2009 plaatste Nationale Suisse om en bij de ¤ 400 mio kredieten bij diverse kredietinstellingen en banken. Nationale Suisse werkt via zelfstandige krediet- en verzekeringsbemiddelaars.

Portret

___________________________________________________________________________

Nationale Suisse is een verzekeringsonderneming met Zwitserse roots. Naast traditionele verzekeringsproducten beschikken wij over een schitterende portefeuille met verzekeringsoplossingen op maat. Bekende merken als De Europese, Vander Haeghen & Co en Arena maken deel uit van onze onderneming. Wij zijn marktleider in overlijdensdekkingen, sport-, reis- en transportverzekeringen en de verzekeraar bij uitstek voor prestigevoertuigen, kunstvoorwerpen en tal van evenementen.

Contact

Voor meer informatie kunt u steeds terecht bij

Marnic De Roose

Directeur

Tel : +32 476 29 99 45

E-mail : marnic.deroose@nationalesuisse.be

www.kiesselect.be (doelgroep : makelaars)

Perscontact

Benny Sterckx,

Marketing & Communication Services

Tel : +32 496 59 14 08

E-mail : benny.sterckx@nationalesuisse.be

Voor eventuele hyperlinks en bijlagen: Zie het origineel