Ingezonden persbericht


Persbericht

Trinicom T5 webcare adapter nu ook mogelijk met Clipit online media monitoring

Wilp, 21 oktober 2010 - Trinicom, marktleidend leverancier van geavanceerde softwareoplossingen voor het afhandelen van klantcontacten, heeft in samenwerking met Clipit een webcare adapter gerealiseerd. Clipit, specialist op het gebied van online media monitoring en net als Trinicom al 10 jaar marktleider, maakt online berichtgeving inzichtelijk. De ontwikkeling van de adapter past in de strategie van maximale flexibiliteit als het gaat om integratiemogelijkheden.

Clipit is in 2001 gestart als een spin-off van Checkit B.V. en is sinds 2005 zelfstandig. Het bedrijf houdt 7 dagen per week, 24 uur per dag de laatste online berichtgeving over organisaties, producten, concurrentie en vakgebieden in de gaten. Clipit monitoort dagelijks bijna 10.000 online bronnen zoals nieuwssites, persberichten, nieuwsbrieven, (micro)blogs, fora en nieuwsgroepen.

Het monitoren van online berichten gebeurt met behulp van een full text scan, waarbij volledige artikelteksten worden gemonitord: de gehele website wordt uitgelezen. Bovendien biedt Clipit uitgebreide filters en zoekopdrachtmogelijkheden om voor bedrijven relevant nieuws naar boven te halen. "De filter- en zoekmogelijkheden zijn duidelijk geëvolueerd de afgelopen 10 jaar", aldus Eric van Veen, algemeen directeur van Clipit. "Ook het serviceteam dat erachter zit is één van onze speerpunten. Wij gaan echt met de klant aan tafel om te kijken hoe we het traject het beste aan kunnen pakken."

Een veelgevraagde mogelijkheid is ook een analysetool: wie schrijft er wat en waar bevinden deze personen zich? Waar wordt je merk het meest genoemd? Vervolgens worden deze resultaten verwerkt in een sentimentanalyse, waarbij het sentiment positief of negatief kan zijn. Hieruit vloeit een dagelijkse rapportage voort met precies de bron en het onderwerp en meer. Vanaf dat punt kan de klantenservice het contact oppakken. "De T5 en Clipit oplossingen vullen elkaar erg goed aan", meent van Veen. "Wij zijn gespecialiseerd in het monitoren van online èn social media. Bij ons 'stopt' het traject eigenlijk bij het signaleren van vermeldingen. Trinicom heeft een systeem dat juist die contacten goed kan verwerken en verder kan afhandelen als klantcontact."

Volgens Trinicom-directeur Wilco Rietberg wordt het belang dat bedrijven hechten aan social media en webcare steeds groter. "Bedrijven worden zich meer en meer bewust van het feit dat de consument via social media met hen in contact treedt. Het is aan te raden hier iets mee te doen; kleine opmerkingen of klachten kunnen immers escaleren en schade doen aan het merk. Deze T5 webcare adapter heeft dus niet alleen met monitoren te maken, maar ook met risicobeheersing. Met de introductie van Clipit hebben de klanten van Trinicom de keuze uit twee partijen waarvoor een standaard adapter beschikbaar is. Het is niet uitgesloten dat er in de toekomst door meerdere partijen dergelijke adapters ontwikkeld worden."

Trinicom, Lathmerweg 5, 7384 AD Wilp, Tel: 0571- 26 82 60 - E-mail: marketing@trinicom.nl, Website: www.trinicom.nl

Over Trinicom
Over Trinicom
Trinicom is een Nederlandse onderneming, gevestigd in Kasteel "De Lathmer" in Wilp, en specialist op het gebied van web selfservice, e-mail response management, live chat, call management en brief, fax en baliecontact. Trinicom richt zich primair op de ontwikkeling, implementatie en ondersteuning van haar kernproduct: Trinicom 5 (T5(TM)). Deze op internettechnologie gebaseerde standaardapplicatie is geheel in te richten op het klantcontactproces van een organisatie, en zorgt ervoor dat de belangrijkste klantcontacten snel en uniform kunnen worden afgehandeld vanuit één centrale kennisbank. Tevens adviseert Trinicom klanten bij het optimaal inrichten van een multi-channel contactcenter, waarbij de nadruk ligt op het verbeteren van de serviceverlening via internet, e-mail, live chat en telefoon en het verlagen van de servicekosten. Trinicom is de enige Nederlandse softwareproducent van geïntegreerde Customer Interaction Management software en mag toonaangevende organisaties in binnen- en buitenland tot zijn klantenkring rekenen, waaronder Agis Zorgverzekeringen, Albert Heijn, Albelli, Carglass, Cendris, Cheaptickets.nl, Conrad Electronic, De Kindertelefoon, De Telefoongids / Gouden Gids, Rabobank, Rijksuniversiteit Groningen, Thomas Cook en Univé verzekeringen. Voor meer informatie zie: www.trinicom.nl.

Over Clipit
Clipit, specialist in online media monitoring, scant 24/7 onder andere persberichten, nieuwssites, discussiefora en social media als Twitter, Hyves en Facebook. In bijna 10.000 bronnen worden dagelijks honderdduizenden berichten gevonden en gefilterd op relevantie voor klanten als Unilever, Vodafone en Apple. Voor meer informatie zie: http://www.clipit.nl




Ingezonden persbericht