Ingezonden persbericht

Persbericht

PLUS denkt duurzaam
Supermarktketen start campagne voor een verantwoord assortiment

De Bilt, 21 oktober 2010 - PLUS start voor de tweede keer de campagne 'PLUS denkt duurzaam'. Een verantwoord assortiment en aandacht voor mens, milieu en maatschappij staan hierbij centraal. Tijdens de campagne 'PLUS denkt duurzaam', van 25 oktober tot en met 14 november 2010, besteedt PLUS iedere week aandacht aan een ander duurzaam thema. Daarbij volgen de thema's Fairtrade, BIO+ en GIJS elkaar op.

Voor PLUS staat het welzijn van mensen uit de toeleverende landen hoog op de agenda. De supermarktketen biedt in haar winkels dan ook uitsluitend Fairtrade bananen aan en is daarmee de grootste verkoper van Fairtrade producten in Nederland.

Eerlijke producten
Voor de Fairtrade bananen bij PLUS ontvangen lokale boeren uit Colombia een rechtvaardige prijs. Sjaak de Korte, directeur Business Development en MVO verantwoordelijke van PLUS Retail, ging eind augustus naar Colombia met een delegatie van stichting Max Havelaar, het keurmerk voor Fairtrade. "Ik heb met eigen ogen gezien dat de boeren in Colombia een eerlijke prijs ontvangen voor de geteelde bananen," aldus De Korte. "Wij vinden het zeer belangrijk dat onze producten duurzaam zijn en eerlijk worden geproduceerd. Vanaf 2011 breiden we ons Fairtrade assortiment dan ook verder uit met onder meer thee van PLUS huismerk."

Groen en duurzaam
Gedurende de campagne 'PLUS denkt duurzaam' introduceert de supermarktketen in aanvulling op de Fairtrade bananen en sinaasappelen ook Fairtrade ananassen. Daarnaast is er aandacht voor vis bij PLUS. De Korte: "Als PLUS streven we ernaar naar dat onze vis duurzaam wordt gevangen. We zijn goed op weg naar een verantwoord visassortiment, maar we zijn pas tevreden als alle vis 100% groen is."

Biologisch en authentiek
PLUS heeft al vier jaar het grootste assortiment in biologische producten. Dat deze producten niet altijd duur hoeven te zijn, bewijst de supermarktketen door de laagste prijs van biologisch vlees aan te bieden. Maandag 25 oktober introduceert PLUS als uitbereiding van het huidige biologisch assortiment BIO+ broccoli. Bovendien start de supermarktketen op maandag 1 november met BIO+ kruimige aardappelen. Ook breidt PLUS het assortiment streekproducten van GIJS uit. De nieuwste introductie is GIJS boerenkool van boer Ronald Herbert uit Zeewolde.

Over PLUS Retail
PLUS Retail is met 274 supermarkten een belangrijke speler op de Nederlandse levensmiddelenmarkt. Bij PLUS staan de merkwaarden Aandacht, Kwaliteit, Lokaal en Verantwoord centraal. De eerste PLUS supermarkt werd in 2001 geopend in Boxtel; dezelfde supermarkt waar PLUS in 2010 de nieuwe formule 'PLUS nieuwe generatie' heeft geĂŻntroduceerd. De PLUS Retail organisatie bestaat uit het servicekantoor in De Bilt, drie regionale distributiecentra in Haaksbergen, Ittervoort en Hendrik-Ido-Ambacht en een landelijk distributiecentrum in Middenbeemster. Er werken ruim 1200 medewerkers. PLUS Retail ondersteunt de aangesloten ondernemers maximaal bij de exploitatie van hun bedrijf. De consumentenomzet bedroeg in 2009 ruim 1,9 miljard euro. Meer informatie: www.plus.nl.


* * *



Ingezonden persbericht