Ingezonden persbericht


OH OH CHERSO STEEKT DE GRENS OVER

RTL 5 REALITY SERIE AANGEKOCHT DOOR VTM IN BELGIË

Na het overweldigende succes in Nederland kan België binnenkort ook genieten van 'Oh Oh Cherso' . Vlaanderen zal geconfronteerd worden met de PLORK, de PINO en culinaire hoogstandjes als de kaassoufflé saté saus.

De Vlaamse commerciële zender VTM heeft de door Eyeworks geproduceerde reality reeks, die in Nederland elke donderdag bij RTL 5 te zien is, aangekocht.

Inmiddels kijken wekelijks 1,4 miljoen mensen naar de Haagse helden Sterretje, Barbie, Jokertje, Matsoe Matsoe, Little Princess, Sniper, Elize en Kabouter, die hun vakantie vieren op het Griekse eiland Chersonissos.

Sander Emmering, managing director Eyeworks Nederland: 'Oh Oh Cherso' is in een ongelofelijke korte tijd uitgegroeid tot een fenomeen. 'Sterretje', 'Barbie', 'Jokertje' en alle anderen zijn inmiddels gevestigde namen. Het is fantastisch om te zien hoe nu ook de Belgen kunnen kennis maken met de sympathieke Hagenezen die heel Nederland al in hun hart heeft gesloten". Remko van Westerloo, programmadirecteur RTL 5, voegt daaraan toe: "Al ver voordat de eerste uitzending bij RTL 5 te zien was, sprak iedereen over 'Oh Oh Cherso' en ontstond de weken daarna de enorme hype die nog steeds gaande is. Dat ontging onze zuiderburen niet en al snel meldden zij zich bij ons. We kijken nu al uit naar de reacties in België."

Over Oh Oh Cherso

In 'Oh Oh Cherso' zien we hoe acht jonge-, bloed-eigenwijze, ras-hagenezen een zomer lang hun uiterste best doen om Chersonissos, op het zonnige Griekse eiland Kreta, te veroveren. Daarbij delen ze lief en leed, werken ze zich uit de naad, feesten ze tot ze erbij neervallen en leren ze vakantieparadijs Chersonissos op hun duimpje kennen. De cast bestaat uit eigenzinnige en typische Hagenezen die garant staan voor humor, verbazing, passie, ruzie, en heel veel ongecompliceerd plezier. In 10 afleveringen laten onze zonnebankbruine Hagenezen hun geliefde Den Haag voor wat het is en doen ze iedereen versteld staan met hun belevenissen in 'Oh Oh Cherso'.

Over Eyeworks
Eyeworks is een creatieve en onafhankelijke televisie- en filmproducent die content ontwikkelt, produceert en distribueert in diverse genres zoals entertainment, drama & film en sport. Eyeworks werd in 2001 opgericht door Reinout Oerlemans en heeft thans toonaangevende productievestigingen in zeventien landen op vier verschillende continenten: Nederland, België, Duitsland, Zwitserland, Zweden, Denemarken, Noorwegen, het Verenigd Koninkrijk, Spanje, Portugal, Italië, Argentinië, Chili, Brazilië, Nieuw Zeeland, Australië en de Verenigde Staten. Televisieprogramma's en formats van Eyeworks worden in meer dan vijftig landen over de hele wereld uitgezonden. Eyeworks Sport produceert sportprogramma's voor de commerciële zenders in Nederland, waaronder belangrijke voetbalcompetities en wedstrijden van het Nederlands elftal. Eyeworks heeft drama, film en documentairetitels in haar portfolio waaronder de Oscarwinnende speelfilm Antonia, De Zaak Alzheimer. Recent uitgebrachte films zijn Wi ndkracht 10, De Brief Voor De Koning, Komt Een Vrouw Bij De Dokter, Dossier K en De Gelukkige Huisvrouw. De politieserie Flikken van Eyeworks is een van de best bekeken dramaseries (meer dan 100 afleveringen) in België en Nederland. Advance is het Eyeworks crossmedia bedrijf dat zich richt op de ontwikkeling en exploitatie van interactieve platforms. Eyeworks Distribution richt zich op het wereldwijd licenseren van formats en readymade programma's van alle productiehuizen van Eyeworks en van derden. Internationaal succesvolle formats zijn onder andere: Test The Nation, Ticket To The Tribes, Who Wants To Marry My Son, CQC, Half Ton Mum, OctoMom Me & My 14 Kids, Beat The Blondes, The OCD Project, The Italian Dream, I Know What You Did Last Friday en Extreme Makeover: Weight Loss Edition (Obese).