RTL Group

RTLXL.nl nieuw platform voor video-on-demand

RTL Nederland lanceert vandaag, donderdag 21 oktober, een nieuw platform voor zijn video-on-demand aanbod: RTLXL.nl. Hiermee creëert RTL één centrale plek voor al zijn films, series, tv-programmas en meer. Met dit nieuwe platform wil RTL iedereen die graag op zijn eigen moment tv kijkt nog beter van dienst zijn. Ook de succesvolle dienst RTL Gemist krijgt een plek binnen RTLXL.nl.

Op RTLXL.nl wordt het volledige digitale videoaanbod op een toegankelijke en overzichtelijke manier gepresenteerd. Dat aanbod is zeer compleet en bestaat onder andere uit films, series en promos. Ook het huidige RTL Gemist aanbod reeds op televisie uitgezonden programmas van de laatste 7 dagen krijgt een plek binnen RTLXL.nl. De bezoeker vindt er verder korte programmafragmenten en videosnacks. Bijzonder is dat het platform ook ruimte biedt voor de ontwikkeling van nieuwe producten, die exclusief te zien zijn op RTLXL.nl. Op RTLXL.nl vindt men zowel gratis als betaalde content.

Volgens Arno Otto, Managing Director Digital Media van RTL Nederland, is de introductie van RTLXL.nl een belangrijk onderdeel van de digitale strategie van RTL. Het aantal mensen dat non-lineair kijkt, neemt enorm toe en daar speelt RTL op in met een zeer breed aanbod van kwalitatieve on demand content. Wij zijn dagelijks bezig om dat aanbod te vergroten en te verrijken. Met RTLXL.nl hebben we nu één centrale plek waar we onze bezoekers nog beter van dienst kunnen zijn. Zo wil RTL het gebruiksgemak en het plezier voor de kijker verder vergroten. Het platform is beschikbaar op alle relevante schermen: op PC, mobiel, iPad en NetTV. Kortom, RTLXL.nl is dé plek waar mensen als het ware hun eigen zender kunnen creëren, met alle content, op ieder moment, op elk gewenst scherm.

Speciaal ter gelegenheid van de introductie van RTLXL.nl kunnen de bezoekers de eerste week gratis genieten van De Gelukkige Huisvrouw, de succesvolle speelfilm naar het gelijknamige boek van Heleen van Royen. RTL Nederland is co-financier en mediapartner van dit speelfilmdebuut van regisseur Antoinette Beumer, en in het bezit van de televisierechten. De film, met Carice van Houten in de hoofdrol, was in de bioscoop goed voor meer dan 500.000 bezoekers.
---

Noot aan de redactie: Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Mark Wassenaar, RTL Corporate Communicatie, op 035-671 8933 of via mark.wassenaar@rtl.nl.