Ingezonden persbericht


Dak Accenture podium voor bekendmaking teams Nudge WaterWars

WINNEND TEAM IN MEI OP KLIMAATEXPEDITIE NAAR GROENLAND

Amsterdam, 22 oktober 2010 - Op het dak van het Accenture gebouw aan het Gustav Mahlerplein zijn gisteravond de vier teams bekendgemaakt die deelnemen aan Nudge WaterWars. In het weekend van 30&31 oktober zal in het HTel in Amstelveen de strijd losbarsten. De winnaar is het team dat met het beste en meest haalbare idee komt over hoe het gebruik van gebotteld water in Nederland kan worden teruggedrongen. Zij krijgt als prijs een bedrag van ¤ 20.000,- om het idee uit te voeren en gaaat in mei 2011 samen met 5 CEO's naar Groenland.

Wedstrijd
Vanaf 7 oktober konden studenten uit de vier grote steden Amsterdam, Rotterdam, Utrecht en Delft zich op www.nudge.nl inschrijven voor deelname. Op 21 oktober zijn de 75 studenten uitgenodigd om op het dak van Accenture in een korte pitch hun idee te horen. Medewerkers van Nudge en Accenture selecteerden de 20 meest veelbelovende kandidaten om in het weekend van 30/31 oktober de strijd op te nemen. 'Nudge wil graag jongeren betrekken bij vraagstukken rondom een duurzame samenleving, de vorm van dit spel past bij deze doelgroep en met het winnend team gaan we in mei 2011 een fantastische klimaatexpeditie maken naar Groenland.' Aldus Jan van Betten, oprichter Nudge.

Krachtenbundeling
Accenture Utilities en HTel Serviced Apartments steunen dit initiatief en hebben kennis en faciliteiten ter beschikking gesteld aan de teams van Nudge WaterWars. Manon van Beek van Accenture: 'Een geweldig initiatief dat helemaal past bij onze duurzaamheidsvisie. Accenture heeft bovendien de grootste Nederlandse drinkwater-bedrijven in haar klantenkring en daarom willen we ons steentje bijdragen. In het weekend van Nudge WaterWars stellen we vier consultants ter beschikking om de teams te leiden.'

Ook HTel voelt zich betrokken bij het initiatief van Nudge WaterWars. Ingmar Sloothaak, General Manager HTel: 'We vinden dit een geweldig initiatief. Duurzaamheid staat binnen Amstelveen en onze eigen bedrijfsvoering hoog op de agenda. We participeren aan Nudge WaterWars met het ter beschikking stellen van 'wedstrijd'-ruimte aan de 28 deelnemers gedurende het weekend van 30/31 oktober aanstaande.'

Winnaars
Op 11 november 2010 wordt Nudge officieel gelanceerd. In het Groene Paviljoen in Baarn zijn genodigden en pers aanwezig om te horen wie de founding partners zijn, welke nudges er al zijn gerealiseerd en wie er zitting nemen in het Stichtingsbestuur. Tijdens deze lancering wordt ook het winnende team bekendgemaakt. Zij krijgt een cheque van ¤ 20.000,- uitgereikt ddoor Accenture en gaan in mei 2011 met vijf CEO's naar Groenland om daar met eigen ogen te aanschouwen welke klimaat uitdagingen we voor staan.
---

Over Accenture
Accenture is een bedrijf dat zich wereldwijd bezig houdt met management consulting, technology services en outsourcing. We hebben meer dan 190,000 mensen in dienst die klanten bedienen in meer dan 120 landen. Wij werken met onze klanten samen om hen te helpen high-performance organisaties en overheden te worden. Dit doen we door een combinatie van bewezen ervaring en uitgebreide vaardigheden in alle industrieën en bedrijfsfuncties. Daarnaast doen we diepgaand onderzoek onder de meest succesvolle bedrijven in de wereld. De mondiale omzet over het fiscale jaar dat eindigde op 31 augustus 2009, bedroeg 21.58 miljard Amerikaanse dollar. Kijk voor meer informatie op www.accenture.nl

Over NUDGE

Nudge betekent 'zetje' en staat voor New Union for the Development of a Green Economy. Nudge is op 1 juli 2010 opgericht door Jan van Betten, voormalig CEO van Reed Elsevier in Duitsland. Nudge is een 'social enterprise' en streeft naar een duurzame samenleving. Nudge werkt samen met het bedrijfsleven aan het verankeren van duurzaamheid in de economie van de 21ste eeuw.

Nudge wordt vormgegeven door een onafhankelijke stichting die een doorslaggevende stem heeft in een werkmaatschappij waarin particuliere aandeelhouders participeren. De stichting bewaakt het ideële doel en de continuïteit van Nudge.

***