Ingezonden persbericht


|             |                           |                             |
Persbericht

TOERISME OOSTENDE LANCEERT VISITOOSTENDE.BE

Oostende, 22 oktober 2010 - Nieuwe toeristische website voor Oostende.

Toerisme Oostende vzw pakt uit met een nieuwe website: visitoostende.be . Deze 4-talige site speelt in op alle hedendaagse tendensen. Zo wordt er gewerkt met bloggers die potentiële bezoekers tips&tricks meegeven over de stad. Er is een zeer duidelijk en gebruiksvriendelijke navigatie en een optimale integratie van sociale media als Facebook, Twitter, Youtube en Flickr.

"Het internet heeft de voorbije jaren een serieuze evolutie doorgemaakt. Om mee te zijn met deze evolutie was het dan ook noodzakelijk om een website te hebben die inspeelt op de nieuwste technologieën." aldus Hilde Veulemans, voorzitter van Toerisme Oostende vzw. "Omdat we met deze website ook onze buitenlandwerking beter willen uitbouwen kozen we ook zeer bewust voor een nieuwe URL: www.visitoostende.be."

"Onze website bereikt jaarlijks meer dan 500.000 unieke bezoekers en is dus een onmisbare tool in onze communicatie.", verduidelijkt algemeen directeur Peter Craeymeersch. "We zullen de website dan ook lanceren via een uitgebreide campagne op verschillende kanalen.

VISITOOSTENDE.BE
Gebruiksvriendelijke navigatie
De navigatie van de site wordt bepaald op basis van de basisbehoeften van de toerist: reizen, doen, proeven en overnachten. Er werd ook zeer bewust gekozen om niet met dropdown menu's te werken, maar de surfer onmiddellijk een duidelijk overzicht van de informatie te geven.

Tips&Tricks
Op de site zal een team van vaste bloggers, regelmatig aangevuld met een gast, de bezoekers "inside" informatie geven over de stad. Dit kunnen zowel recensies van HoReCa-zaken zijn, als een vooruitblik op bepaalde evenementen of opmerkelijke gebeurtenissen. Daarnaast zullen redacteurs ook regelmatig thematische dossiers samenstellen die inspelen op het seizoen en aanbod.

Usability
Er zijn heel wat tools toegevoegd om de gebruiksvriendelijkheid te optimaliseren. Via kernwoorden (tags), suggesties en de regio wordt de bezoeker begeleid in zijn keuze.

Sociale media
Doorheen de site is een zeer sterke integratie voorzien van verschillende sociale media. Bij alle locaties en evenementen kunnen foto's en filmpjes uit respectievelijk Flickr (fotodatabank) en YouTube getoond worden. Ook is het mogelijk om via facebook connect op allerlei zaken te reageren en meningen te geven. De site geeft ook een duidelijk overzicht van alle sociale media sites waarop visitoostende.be aanwezig is. Bovendien zal er ook een doorstroming voorzien worden van de informatie.

Mobiel
Uiteraard is er ook een mobiele versie van de website via: http://m.visitoostende.be. Op korte termijn zal er ook een iPhone-applicatie worden gereleased.

Deze website werd ontwikkeld door Inventis & Toerisme Oostende vzw. Bekijk de lanceringsvideo via http://www.youtube.com/Visitoostende.

Noot voor redacties