Advies voor klanten met wens voor navigatie van conversatie-economie in hart van netwerkaanbod

Advies voor klanten met wens voor navigatie van conversatie-economie in hart van netwerkaanbod

PARIJS--(BUSINESS WIRE)-- 20101022 --

MSLGROUP, het vlaggenschip in specialiteitscommunicatie, PR en het eventsnetwerk van Publicis Groupe, lanceert vandaag een nieuwe merkidentiteit en visie, die gecreëerd is om tegemoet te komen aan de zich snel wijzigende behoeften van klanten en marktplaatsen. Vanaf vandaag, zijn de vroegere wereldwijde PR-netwerken MS&L; en Publicis Consultants – samen met een aantal specialiteitscommunicatiebureau's - verenigd door een unieke visie en identiteit. Ook gaan zij samen in een allesomvattende netwerkbenadering, waarbij de verbintenis, en de communicatie - die door traditiegetrouwe verdeling geen grenzen kent- centraal worden gesteld in het aanbod van MSLGROUP.

“PR is altijd gericht op relaties, kunstige verhalen, strategisch advies en toewijding met invloedrijke kern. Terwijl trends een nieuwe vorm aan de hedendaagse communicatie geven, en ook door de impact van sociale media, is nu de tijd rijp dat PR zichzelf opnieuw creëert en zijn plaats inneemt als toonaangevende discipline om de verbintenis van het publiek te stimuleren en grotere merken te ontwikkelen. zei Olivier Fleurot, CEO van MSLGROUP.

MSLGROUP’s nieuwe merkvisie trekt profijt van de kracht en de unieke positie van het netwerk tegenover steeds vagere grenzen tussen de communicatiekanalen. Door een hefboomeffect te creëren voor het rijke en diverse cultuurgoed in PR, bedrijfs- en financiële communicatie, openbare zaken, events en digitaal, heeft MSLGROUP als doelstelling klanten te helpen bij het opbouwen van krachtigere merken, omgaan met hun reputatie en het laten evolueren van hun ondernemingen in de ontwikkeling van relaties en responsmotoren die de waarmerken van de conversatie-economie zullen zijn.

Als één van de 5 top PR en eventsnetwerken ter wereld, onderscheidt MSLGROUP zich onder zijn concurrenten wereldwijd door de dubbele aard van zijn krachten – zowel voor wat betreft zijn grootte en reikwijdte als door de powerhouses voor specialiteitscommunicatie die zich in geografische kerngebieden over de aardbol bevinden. Dit reikt van Kekst & Company, de Corporate en Financial Communications Agency van het decennium in de USA, tot JKL, het grootste en meest gerespecteerde Corporate en Public Affairsbureau in de Noordse landen, Publicis Consultants Frankrijk, een van de twee topspelers van het land, en SAS, de globale vernieuwer in merk- en talentcommunicatie in het VK. Een belangrijke kracht van MSLGROUP vormen zijn vernieuwende expertisehubs wereldwijd.

Recente investeringen door het netwerk onderstrepen de grote verbintenis van MSLGROUP voor groei in twee kerngebieden: de digitale ruimte en de opkomende markten. Vorige maand kondigde Publicis Groupe de verwerving aan van 2020Social (India’s eerste en toonaangevende sociale mediastrategiebureau) en 20:20 Media. Hierdoor is MSLGROUP, die al eigenaar van Hanmer MSL was, nu het grootste PR netwerk in deze snelgroeiende markt. Onlangs heeft MSLGROUP de bekende sociale media-evangelist Gaurav Mishra benoemd voor de nieuwe directeursfunctie van digitaal, Azië.

Over MSLGROUP

MSLGROUP is een specialiteitscommunicatie en verbintenissengroep, die zich bij de top 5 van PR en eventsnetwerken kan scharen. Met meer dan 2.500 mensen zijn de kantoren van het bedrijf over 22 landen gespreid en omvatten deze bijna iedere discipline nodig voor klanten om zich op creatieve wijze gedurende 24 uur per dag met hun publiek te verbinden. Als men de geaffilieerden en partners erbij optelt, bereikt MSLGROUP een aantal van 4.000 werknemers in 83 landen. De groep biedt klanten strategisch advies, verschaft inzicht voor beter nadenken, en geeft fantastische en overtuigende ideeën – die vervolgens volledig worden uitgevoerd. MSLGROUP is het vlaggenschip voor PR en het eventsnetwerk van Publicis Groupe. www.mslgroup.com

Over Publicis Groupe

Publicis Groupe SA (genoteerd op Euronext Parijs - FR0000130577 - en onderdeel van de CAC40-index) is de derde grootste communicatiegroep ter wereld. Met activiteiten over 104 landen in vijf continenten, biedt Publicis Groupe lokale en internationale klanten een compleet assortiment van advertentiediensten door middel van de drie globale reclamenetwerken, Leo Burnett, Publicis, Saatchi & Saatchi, en een groot aantal bureau's waaronder Fallon, het voor 49% in zijn bezit zijnde Bartle Bogle Hegarty, en de Kaplan Thaler Group. VivaKi combineert digitale en media-expertise, waarbij het op holistische wijze met klanten, met Starcom MediaVest Group en ZenithOptimedia wereldwijde medianetwerken verbindt; en interactieve en digitale marketing onder leiding van Digitas en Razorfish netwerken. VivaKi ontwikkelt nieuwe diensten, hulpmiddelen en digitale platforms van de volgende generatie. De gespecialiseerde bureau's en marketingdiensten van Publicis Groupe bieden gezondheidscommunicaties met Publicis Healthcare Communications Group (PHCG, het eerste netwerk in gezondheidscommunicatie), duurzaamheidcommunicatie en multiculturele communicatie. Met MSLGROUP, één van de drie top PR en eventsnetwerken ter wereld, biedt de expertise een scala van corporate en financiële communicatie voor public relations en openbare zaken, brandmerken, sociale mediamarketing en events. www.publicisgroupe.com

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische geldigheid beoogt.

CONTACT:
MSLGROUP
Trudi Harris, +33 (0)6 13 73 83 02

trudi.harris@mslgroup.com

ISIN FR0000130577