Persbericht

Adobe presenteert LiveCycle Enterprise Suite voor Customer Experience Management Bedrijven kunnen met de suite eenvoudiger contextuele content en applicaties aanbieden via ieder scherm of mobiel apparaat

Amsterdam, 25 oktober 2010 ­ Tijdens Adobe MAX, Adobe's internationale developer-conferentie, presenteert Adobe Systems Incorporated (Nasdaq:ADBE) vandaag Adobe® LiveCycle® Enterprise Suite 2.5 (ES 2.5). Hiermee kan Adobe ondernemingen nog beter ondersteunen bij het verbeteren van de gebruikerservaring. Nieuwe functies in LiveCycle ES 2.5 maken het mogelijk om zakelijke applicaties nu ook multiscreen aan te bieden op mobiele apparaten. Daarnaast biedt LiveCycle een uitgebreid framework voor het bouwen van rijke internet applicaties (RIA's) voor ondernemingen en real-time samenwerkingsmogelijkheden om de interactie van organisaties met hun klanten zinvoller en persoonlijker te maken. Ook kondigt Adobe drie Solution Accelerators aan om de ontwikkeltijd van zakelijke applicaties te reduceren en de kwaliteit te verbeteren.

Customer Experience
Voor organisaties waarbij het klantcontact verloopt via meerdere kanalen of diverse apparaten is het belangrijk dat de IT-systemen aansluiten op de laatste ontwikkelingen op het gebied van social media en het gebruik van mobiele apparaten. Dit zorgt ervoor dat er kan worden voldaan aan de verwachtingen van de klant. Wanneer klanten een slechte ervaring hebben, ondermijnt dit de merkloyaliteit. Organisaties kunnen met Adobe LiveCycle ES 2.5 klanten consistente en contextuele ervaringen bieden via meerdere kanalen en apparaten.

Adobe LiveCycle Mobile ES2, nieuw in de LiveCycle ES 2.5 familie, breidt procesmanagement, data capture en content-diensten uit naar mobiele apparaten en maakt het mogelijk om zakelijke applicaties aan te bieden op deze apparaten. Daarnaast integreert LiveCycle Mobile ES2 eenvoudig met back-end systemen en biedt het intuïtieve mobiele ervaringen voor Android, Blackberry, iPhone en Windows Mobile. De nieuwe versie van LiveCycle helpt organisaties ook om socialere ervaringen te bieden door het ontwikkelen van gebruikersgerichte RIA's die real-time samenwerking ondersteunen via chat, voice, video en het delen van schermen of applicaties. Voor ontwikkelaars biedt LiveCycle ES 2.5 een standaard tool-set en een methodologie voor het ontwerpen, modelleren en ontwikkelen van gebruikersgerichte zakelijke RIA's. Tenslotte helpt LiveCycle ES 2.5 ondernemingen om de klantenservice en operationele efficiëntie te verbeteren door de huidige processen voor klantinteractie uit te breiden. Het Adobe Flash®-platform helpt hen om intuïtieve RIA's aan te bieden en de Adobe Reader® wordt ingezet voor rijke documenten.

Solution Accelerators
Adobe kondigt ook de nieuwe generatie Solution Accelerators aan voor organisaties die in een korte periode de ervaring van klanten willen verbeteren. Ontwikkeld op LiveCycle ES 2.5, zorgen Solution Accelerators voor een betere projectplanning, kortere ontwikkeltijden bij het bouwen van applicaties en minder risico's door middel van een framework dat ondersteund en aangepast kan worden. Solution Accelerators bieden een best practices-methodologie, templates en bouwstenen om LiveCycle ES 2.5 uit te breiden. De drie Solution Accelerators zijn:
* Correspondence Management: zakelijke eindgebruikers kunnen dynamische en gepersonaliseerde communicatie creëren op basis van vooraf goedgekeurde templates en content om consistentie en hoogwaardige klantcorrespondentie te kunnen bieden.
* Interactieve formulieren: deze accelerator zorgt voor een betere klantenbinding door gebruik te maken van de kracht van communicatie door middel van gepersonaliseerde RIA's en veilige PDF-bestanden, zoals creditcardafschriften of elektronische facturen.
* Review en goedkeuring: deze accelerator levert snel oplossingen die meerdere partijen laat participeren in een content reviewproces. Vernieuwende oplossingen voor Social Web Content Management, analytics en visualisatie

Aanvullende uitbreidingen van de Adobe-oplossingen voor Customer Experience Management staan in de planning als gevolg van de voorgenomen overname van Day Software, marktleider op het gebied van web experience management. Naar verwachting zullen aan de toekomstige versies van LiveCycle oplossingen worden toegevoegd voor dynamische en sociale web content management en robuuste meet-, analyse- en visualisatie-tools. Hiermee biedt Adobe een platform voor het creëren, aanbieden en optimaliseren van klantervaringen. Bovendien kunnen organisaties klantgedrag eenvoudiger monitoren en analyseren om voortdurend processen en applicaties te verbeteren. De web-oplossingen van Day Software in combinatie met het bestaande enterprise productportfolio van Adobe stellen organisaties in staat om klantervaringen te optimaliseren.

"Veel enterprise-systemen zijn niet ontwikkeld om een intuïtieve online ervaring te bieden. De productiviteit van klantondersteunende medewerkers neemt af en klanten raken gefrustreerd als zij gebruik maken van diensten", stelt Rob Tarkoff, Senior Vice President en General Manager van de business unit Digital Enterprise Solutions bij Adobe. "Klanten verwachten dezelfde ervaring als zij gewend zijn bij het online shoppen, online contact met vrienden en collega's of bij het boeken van een vakantie. Zij willen ook de mogelijkheid hebben om een persoonlijke ervaring te starten op de desktop en deze taak probleemloos te vervolgen op hun mobiele apparaten. Organisaties met visie erkennen dat het bieden van consistente, mensgerichte ervaringen op diverse schermen een groot concurrentievoordeel betekent. Adobe zet zich in om ondernemingen te helpen bij het bieden van intuïtieve, effectieve ervaringen die het web veranderen in een echte online interactie-hub voor alle bedrijven. Dit leidt tot een betere klantacquisitie, klantenservice en communicatie."

Prijzen en beschikbaarheid
Adobe LiveCycle ES 2.5 is direct beschikbaar. Bezoek voor prijzen en meer informatie over LiveCycle ES 2.5: www.adobe.nl/livecycle.

Nuttige aanvullende informatiebronnen:

* Adobe in the Enterprise

* Adobe LiveCycle ES2.5

* Experience Delivers

* Adobe CEM op Twitter

* Adobe Systems NL op Twitter

* Day Software

* Omniture

* Forrester Survey: Poor Online Customer Experience Creates Disloyal Customers

Over Adobe Systems Incorporated
Adobe zorgt voor een revolutie in de manier waarop er in de wereld wordt omgegaan met ideeën en informatie, op elk moment, elke plaats en via elk medium. Ga voor meer informatie over Adobe naar www.adobe.nl of www.adobe.com

Een PDF van dit persbericht vindt u hier: http://press#adobe#com/cgi-bin/pr#cgi?show=content;rel_id=871

Voor verdere informatie kunt u kijken op: http://bit.ly/crQoIS

Altijd als eerste de laatste persberichten van Adobe Systems Benelux via deze RSS-feed: feed://www.lewiswire.com/nl/rss.php?client=385

Kijk ook op de Adobe-Twitter: http://www.twitter.com/adobesystemsnl