NedGraphics Holding NV

Persbericht

NedSense tekent een contract met Donghia (VS) en maakt LOFT beschikbaar op iPad

Vianen (NL) /New York- 25 oktober 2010, 20.30 uur (CET) - Vandaag kondigt NedSense enterprises nv aan dat er in vervolg op het LOFT contract met Rubelli, nu een overeenkomst is met dochterbedrijf Donghia Inc. in New York, waarbij LOFT een virtueel niveau toevoegt aan de huidige dienstverlening in de fysieke showrooms in de Verenigde Staten.

In een eerste fase zullen Donghia en Rubelli zich richten op het samenvoegen van de wederzijdse collecties in een online omgeving - zowel stoffen als meubilair, in een eindeloze schakering aan combinaties die voor iedereen overal toegankelijk is. Het verkoopteam zal worden uitgerust met iPads waardoor zij de kracht van het online sales tool LOFT kunnen inzetten om de mogelijkheden en combinaties van de stoffen van Rubelli op de meubelrange van Donghia, op elke locatie te demonstreren. Hierdoor kunnen de kosten van de fysieke showrooms en monsters enorm worden verminderd en wordt de klantervaring in de conceptuele en visualiseringsfase tot een ongekend niveau verbeterd. Uiteindelijk zal LOFT de ontwerpomgeving zijn waarbinnen designers maatwerk concepten aanbieden aan de klant.

Andrea Rubelli, Chief Executive Officer van Donghia US en Rubelli stelt: "De combinatie van een exclusieve Donghia meubelcollectie en de oneindige mogelijkheden die de Rubelli en Donghia stoffen bieden, creëert een bereik dat moeilijk voor te stellen is. Het is dan ook praktisch onmogelijk om dit gamma aan te bieden in elke fysieke showroom binnen ons concern. Met LOFT, dat we nu uitgebreid getest hebben in Italië, kunnen we een online verkoopinstrument bieden en een virtuele showroom waar zowel ons verkoopteam als onze klanten profijt van hebben. De verkopers hebben de gehele collectie binnen handbereik en kunnen de klant ter plekke de ervaring en het beeld geven van het product zoals zij dat voor ogen hebben. We zijn al tien jaar naar een dergelijke oplossing op zoek en we weten nu dat alleen NedSense de ervaring heeft om onze stoffen tot hun recht te laten komen op een scherm; en dat volgens de eisen die wij hieraan stellen".

Pieter Aarts, Chief Executive Officer van NedSense enterprises n.v. reageert: "Opnieuw laat LOFT zich van zijn veelzijdige kant zien door de verschillende manieren waarop bedrijven het inzetten binnen hun eigen strategie. Het succes en de ervaringen bij Rubelli hebben tot dit succes bij Donghia geleid, waardoor het bedrijf op een gefaseerde wijze de 24x7 economie omarmt. LOFT opent de deuren van Donghia naar klanten in de hele wereld en biedt hen zo een ongeëvenaarde persoonlijke ervaring bij het kiezen van meubels en stoffen, tot een niveau waarbij je het eindproduct bijna kunt aanraken".

Donghia implementeert momenteel fase 1 en verwacht volledig operationeel te zijn in de lente van 2011.

About NedSense enterprises n.v. en NedGraphics

NedGraphics is a wholly owned subsidiary of NedSense enterprises n.v. Through its subsidiary, NedSense has built up an impressive track record of developing and producing software solutions for the fashion and textile industry over a period of 30 years.

NedSense serves more than 3.500 customers through a global network of over 42 resellers and agents. Its 14 offices are ideally located in the leading textile, fashion and production centers of the world. To enhance and preserve its dominant market position NedGraphics continues to invest in its highly qualified staff, market research, and product development.

The corporate philosophy and professional approach of NedGraphics ensures a close working relationship with the finest designers and manufacturers by offering them solutions which are of the highest level of functionality. It enables its clients to improve their sales through minimizing "time to market", optimizing product development flow and reducing sampling costs. Each software solution is offered in a fully integrated modular system to guarantee the current and future operational performance.

NedSense is listed on NYSE Euronext Amsterdam . More information on www.nedgraphics.com and www.nedsense.com.

About Donghia

Donghia, Inc. has consistently reflected the dynamic and innovative approach to design that its founder, Angelo Donghia, was renowned for. As one of the most sought after and influential interior designers of the past century, it was Mr. Donghia's natural inclination for business and an entrepreneurial spirit that truly set him apart from his contemporaries and drove the creation of several successful product lines, which live on today through Donghia Inc. Donghia's collections of furniture, textiles, wall covering, lighting and accessories are sold exclusively to interior designers and architects through Donghia's twelve showrooms across the United States and in over fifty representative showrooms throughout the world. Through the design leadership of Creative Director, Chuck Chewning, as well as collaborations and partnerships with high profile designers, the Company's design profile continues to evolve. Pieces within the collection complement and enhance each other and can seam lessly fit into any decor - traditional, contemporary or an eclectic mix. Donghia Inc. is a company of the Rubelli Group. More information on www.donghia.com.