Multrix en Dynamic Retail Group presenteren SaaS voor de retailmarkt

26/10/2010 08:00

Multrix

De Dynamic Retail Group (DRG) en Multrix hebben hun krachten gebundeld om oplossingen te ontwikkelen die de retail ICT naar een volgende fase brengt. Eén van de noviteiten is dat alle diensten verrekend gaan worden naar kosten per gebruiker per maand, zodat afnemers (vaak vooraf) exact weten wat de kosten zijn van retail ICT. DRG en Multrix kunnen deze oplossing aanbieden omdat DRG gespecialiseerd is in het leveren van hoogwaardige retail ICT oplossingen en Multrix groot is in SaaS-oplossingen. De samenwerking start met een aantal pilots in een drietal verschillende branches, de outdoor branche, de technische handelsondernemingen en de accountancy.

De samenwerking tussen DRG en Multrix is ontstaan toen Multrix voor een aantal klanten van DRG de hosting heeft overgenomen. Al snel bleek dat beide bedrijven elkaar uitstekend konden aanvullen en dat zij op het terrein van expertise en streven naar kwaliteit volledig op één lijn zitten. Ook het denken vanuit een helder en simpel prijsmodel (kosten per gebruiker per maand) delen zij. Omdat beide bedrijven actief zijn in de retailmarkt lag het voor de hand de samenwerking te intensiveren en met speciale retail oplossingen te komen.

De verwachting is dat de pilot binnen de drie branches eind 2010 duidelijk zal maken dat een totaaloplossing van software, diensten en hosting, voor een vaste prijs per gebruiker per maand, een nieuwe trend in de retailmarkt betekent en een stimulerende werking zal hebben op de automatiseringswensen van grote en kleine winkeliers. De pilots gaan om een mix van toepassingen (AFAS, Dynamics AX, POS Manager en MS-Office) in een hosted omgeving.

DRG en Multrix willen zich met deze samenwerking onderscheiden van traditionele retail leveranciers waarbij altijd gedacht wordt vanuit hardware en "uurtje factuurtje" consultancy. Voor veel retailers is deze benadering niet langer wenselijk omdat de kosten vooraf vaak lager worden ingeschat en achteraf bijna altijd tegenvallen. Door alle diensten binnen één bundel aan te bieden met een optimale prijs/prestatieverhouding en een heldere kostenstructuur zijn DRG en Multrix ervan overtuigd dat retailers nu over betere oplossingen kunnen beschikken voor hun winkelautomatisering.





http://www.multrix.com


Noot voor de redactie:


Noot voor de redactie (