Ingezonden persbericht


Uptrends publiceert bereikbaarheidsrapport 883 Nederlandse online winkels

Alphen aan den Rijn - 26 oktober 2010 - Uptrends.com publiceert voor het vierde jaar op rij de onderzoeksresultaten van Nederlandse online winkels om te kijken of deze klaar zijn voor de online Sinterklaas en kerst verkopen. Uptrends heeft de afgelopen 30 dagen onderzocht of 883 online winkels goed bereikbaar zijn voor potentiële klanten. Van de 883 online winkels presteren er 555 zeer goed. Zij zijn altijd bereikbaar met een maximaal bereikbaarheidspercentage van 100 procent. Hieronder vallen bekende namen zoals Albert.nl, Cheaptickets.nl, Dynabyte.nl, Fleurop, Kleertjes.com, Hema en Greetz. Van alle onderzochte online winkels hebben 124 een bereikbaarheidsscore van 99,9 procent, wat goed is. Hieronder vallen winkels zoals Wehkamp, Selexyz, Bart Smit, Chear en ANWB. Vaak worden SLA afspraken met hosting providers gemaakt op basis van een bereikbaarheid van 99,9 procent. Een slechtere score behaalden 204 online winkels. Zij behaalden een score van 82,7 procent tot 99,8 procent. De online winkel RVS-products.nl was de minst bereikbare website. In de afgelopen dertig dagen was deze online winkel 125 uur niet bereikbaar. Bekende online winkels met een minder bereikbaarheidspercentage, zijn Bose.nl (98,7%), FBTO (99%), Centraal Beheer (99,1%), ReplaceDirect (99,2%) en Vaya.nl (99,2%). De online winkels die tijdens het onderzoek het minst bereikbaar waren zijn: Website
Uptime %
Uren
Minuten
rvs-products.nl
82,7
125
7474
freecom.nl
93,8
45
2678
stairmakeover.com
95,0
36
2160
PrizeWize.nl
95,4
33
1987
cardxl.nl
96,5
25
1512
researchsoftware.com
96,5
25
1512
angiev.nl
96,8
23
1382
discountking.nl
96,8
23
1382
sportbehashop.nl
96,9
22
1339
autoweekverzekeringen.nl
97,7
17
994
kidsrebellion.nl
97,7
17
994
toptrouwmuziek.nl
97,7
17
994
vitunique.nl
98,0
14
864
libris.nl
98,1
14
821
blz.nl
98,2
13
778
Resultaten gratis aanvragen
De resultaten van alle 883 online winkels kunnen gratis aangevraagd worden door contact met ons op te nemen via onze contactpagina. Ook zal er 4 november een gratis online webinar gegeven worden door Uptrends hoe online winkels hun bereikbaarheid maar ook de laadsnelheden van hun website kunnen verbeteren. Indien u zich voor deze gratis online webinar wilt registeren, klik dan hier. Methodologie: Uptrends heeft de voorpagina van de website gecontroleerd door middel van 42 wereldwijde controlestations websites elke 5 minuten een meting te doen. Indien een website niet bereikbaar was, is dit steeds door een ander controlestation nogmaals gecontroleerd en zo mogelijk bevestigd. Periodes waarin een website bereikbaar is, worden door Uptrends geregistreerd als uptime. De periodes waarin de bevestigde fouten voorkwamen, worden als downtime geregistreerd. Het betreft verder alleen de bereikbaarheid van de voorpagina en er is geen rekening gehouden met onderhoud. Uptrends is een toonaangevende provider op het gebied van website performance monitoring. Uptrends.com heeft als doel de bereikbaarheid en uptime van websites te verbeteren en kostbare downtijd te verminderen. Uptrends klanten in Nederland zijn o.a. Aegon, Shell, TomTom, Staatsloterij en TNT. Uptrends heeft vestigingen in Nederland en de Verenigde Staten.