Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Lunteren, 13 oktober 2010

Nieuwe opzet ITSMF Jaarcongres

Het 15-de ITSMF Jaarcongres draagt het thema 'Renewal'. Het wordt gehouden op 26 oktober in het NBC Nieuwegein. Verwacht wordt dat het congres door ruim 600 professionals werkzaam in servicemanagementsector bezocht zal gaan worden.

Het thema 'Renewal' is gekozen om aan te geven dat niet alleen het vak IT- servicemanagement zich continu ontwikkeld en vernieuwt, maar ook ITSMF zelf.

Content en community, de twee peilers van ITSMF, staan in Nieuwegein centraal. Nieuw dit jaar is dat er 12 keynote-speakers met kennis en ervaring over een keur aan onderwerpen op het programma staan. Bezoekers kunnen met maximaal 125 tegelijk naar een exposé van een spreker luisteren, waarna in break-out sessies met de spreker of met een andere gekwalificeerde moderator het behandelde onderwerp verder wordt uitgediept.

Onderwerpen komen aan de orde die hoog op de agenda staan in de servicemanagementbranche: itil light, cloudcomputing, social media, het Nieuwe Werken, duurzaamheid etc. Het zijn zaken die een sterke impact kunnen hebben op de werkzaamheden en daarmee de rol van de servicemanager. Deze rol zal -zo laat het zich aanzien- wijzigen van aanbieder van een service naar makelaar in en inkoper van services. Op het Jaarcongres wordt zeker ook gesproken over de wijze waarop bedrijven kennis beschikbaar moeten houden over Cobol of Mainframes. Het lijken systemen van vroeger, maar ze zijn in de hedendaagse praktijk van servicemanagement nog springlevend.

Het thema 'Renewal' wordt tijdens het congres op verschillend manieren ingevuld. Vanuit een twittercafé op de beursvloer is er een rechtstreeks contact met twitters in de dialoogsessies. Zij doen realtime tweetverslag vanuit de break-out sessies. Vanuit het Café is op afstand maar wel direct met responsetweets te reageren op de sessies. Dit maakt het mogelijk om meerdere break-out sessies op het zelfde moment te volgen. Alle sessies en sprekers worden op film gezet. Aan het einde van de dag is een eerste montage te zien van alle opmerkelijke inhoudelijke momenten van het Jaarcongres, die met elkaar zullen aangeven welke kant het met servicemanagement opgaat. En ze zullen laten zien waaraan na het Jaarcongres verder gewerkt kan worden door de leden van ITSMF. Ook de opbrengst van de twitters uit de break-out sessies zal worden geanalyseerd en verwerkt in nieuwe community-activiteiten gericht op het verstrekken van informatie aan leden van ITSMF en het delen van informatie onderlin g.

Het Jaarcongres wordt gehouden op 26 oktober en duurt vanaf 9.30 uur tot 19.00 uur... Content, community, luisteren, leren, napraten en netwerken in één dag, omdat 'Renewal' ook efficiënt moet zijn.

Inschrijven
Inschrijven voor het Jaarcongres gaat via www.itsmf.nl/jaarcongres2010/aanmelden Vragen over het Jaarcongres? Directeur José Stijntjes is uw contactpersoon bij ITSMF. Ze is via email te bereiken op het adres: jose.stijntjes@itsmf.nl . Het telefoonnumer van ITSMF luidt: 018488450

U bent van harte welkom op het congres op 26 oktober waar ook de opvolger van Best Practice Magazine wordt geïntroduceerd: Best Practice Quarterly Review.. Het ITSMF Jaarcongres wordt mede mogelijk gemaakt door Axios Systems, IBM, HP, Sogeti, Quint Wellington Redwood en Exin.