Gemeente Winterswijk


Restaurant De Gulle Waard krijgt goede recensie in Volkskrant Magazine

Restaurant de Gulle Waard in Winterswijk stond afgelopen weekend met een goede recensie in het Volkskrant Magazine. Het restaurant kreeg voor het eten een dikke 9 van recensent Mac van Dinther. Dit is een ongekend hoge beoordeling, die maar weinig restaurants krijgen. De Stichting Winterswijk Marketing vindt dat De Gulle Waard op deze manier bijdraagt aan de promotie van Winterswijk en overhandigde Henk en Nel Schellekens als blijk van waardering een 100% Winterswijk vlag.

Volgens de recensie scoort Restaurant de Gulle Waard met name zo goed omdat zij het enige Nederlandse restaurant in Nederland zijn dat geit op de menukaart heeft staan. Verder wordt ook het feit dat ze het `slow food' principe - het koken met streekproducten - aanhangen genoemd. Nel Schellekens vertelt hierover: "Zo'n twee jaar geleden ben ik begonnen met het koken met geit. Ik maak alles zelf. Van hammen tot worsten. Ik gebruik ook alles van de geit, van kop tot staart. Ik heb me echt verdiept in de geit en heb daarmee een manier gevonden om de typische boksmaak te voorkomen of om het zo te bereiden dat hij niet zo dominant naar voren komt. De aanleiding voor het bezoek van Mac van Dinther ligt in een geitenproeverij die ik in februari 2009 heb georganiseerd voor een groep van zo'n 50 culinaire journalisten. We wisten niet dat hij ons restaurant onlangs weer had bezocht, we kregen na afloop bericht dat we afgelopen zaterdag met een recensie in de Volkskrant zouden komen."

Felicitaties

Henk en Nel Schellekens waren aangenaam verrast door deze positieve recensie. Nel zegt hierover: "Toen ik op zaterdagmorgen mijn mailbox opende kreeg ik al felicitatiemails. Ik had het artikel toen zelf nog niet eens gelezen." Haar man Henk zegt:: "De afgelopen dagen hebben we ontzettend veel reacties gekregen op het artikel. Via de mail, maar ook telefonisch. Afgelopen weekend hadden we zelfs al reserveringen van gasten uit Limburg en Groningen die het artikel hadden gelezen." Nel besluit met de opmerking: " We zijn er gewoon een beetje beduusd van. Maar we zijn erg blij mee met deze waardering." De passie die Nel Schellekens heeft voor koken en streekproducten is ook de recensent niet onopgemerkt gebleven. In zijn artikel roept hij lezers op om bok te gaan eten in de Gulle Waard: Uit liefde voor Nel en haar bokken

Felicitatie Gulle Waard
Henk en Nel Schellekens nemen de vlag in ontvangst van

Betty Wassink van de Stichting Winterswijk Marketing