Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Jeroen Petit volgt Bart Oomen op als

Algemeen Directeur myBrand

SAP-dienstverlener maakt zich op voor nieuwe sprong voorwaarts

Geertruidenberg, 27 oktober 2010 - Jeroen Petit (45) is benoemd tot Algemeen Directeur bij SAP-dienstverlener myBrand. Petit heeft meer dan vijftien jaar ervaring in de IT-consultancybranche, opgedaan bij onder andere Capgemini en Accenture. Hij is de opvolger van oprichter Bart Oomen, die betrokken blijft bij myBrand als voorzitter van het bestuur.

Petit studeerde bedrijfskunde aan de Erasmus Universiteit Rotterdam, met als specialisatie Strategic Management. Na zijn studie, in 1996, ging hij bij Capgemini aan de slag. Hij begon er als projectmanager en eindigde er in een 'duobaan': als Vice President / Practice Manager runde hij de afdeling CRM Solutions, terwijl hij als Vice President / Domain Leader Application Packages primus inter pares was van alle practice leads binnen het vakgebied, CRM én ERP (SAP, Oracle, Microsoft). In 2007 stapte hij over naar Accenture, waar hij als partner verantwoordelijk werd voor de Nederlandse Oracle CRM/ERP-praktijk.

Mensen maken het verschil

"Na ruim vijftien jaar in het corporate segment gewerkt te hebben, wilde ik graag een eindverantwoordelijke functie binnen een kleinschaligere organisatie. Een organisatie met meer autonomie, meer betrokkenheid en kortere lijnen, maar wel in het ERP-veld," zegt Petit over zijn keuze voor myBrand. "Toen myBrand op mijn pad kwam, klikte het direct. Bovendien draaide de organisatie bijzonder goed. Ondanks de crisis is myBrand erin geslaagd de afgelopen jaren steevast een groei van twintig procent per jaar te realiseren, op basis van een trouwe klantenkring en een gestage klantenaanwas. Dat is grotendeels te danken aan de kwaliteit van de mensen die er werken. Zij maken het verschil. Dat sprak mij enorm aan."

Petit kan voortbouwen op het succesvolle concept dat zijn voorganger, Oomen, heeft neergezet. "De organisatie staat inmiddels als een huis, met meer dan 150 enthousiaste medewerkers, twee vestigingen en een gezond, kwalitatief hoogstaand portfolio aan services en klanten. We hebben de intentie en potentie om serieus verder te groeien. Niet alleen qua omzet, winstgevendheid en marktaandeel, maar vooral qua kwaliteit. Wanneer we uitgaan van onze grootste kracht, het creëren van optimale klanttevredenheid door het leveren van hoogwaardige diensten en het onderhouden van langetermijnrelaties met klanten, zullen we onze ambitie zeker waarmaken: de beste worden in het mid-corporate segment van de markt. Op die manier kunnen we de komende jaren doorgroeien naar een organisatie van circa driehonderd man, zonder uitzondering senior-consultants, verspreid over drie vestigingen, met elk zo'n vijftig klanten."

Onderscheidend concept

"Ik ben ervan overtuigd dat dit het juiste moment is om het stokje over te dragen en het bedrijf een nieuwe fase binnen te loodsen. Ik heb geprobeerd een onderscheidend concept te implementeren van een integrale SAP-dienstverlener bij wie ik zelf klant zou willen zijn. Dat is gelukt. Petit is met zijn schat aan kennis en ervaring in de ERP-business bij uitstek toegerust om de door mij geïmplementeerde formule verder uit te bouwen," aldus Oomen. "Toen ik aan het myBrand-avontuur begon, nu bijna zes jaar geleden, heb ik me gecommitteerd om vijf jaar te blijven. Daar is een jaar bijgekomen omdat we, toen die termijn om was, midden in een economische crisis zaten. Geen ideale situatie om de zaak aan een ander toe te vertrouwen. Op dit ogenblik kan dat wel, nu de economie duidelijk weer in de lift zit. Als bestuursvoorzitter blijf ik nauw betrokken bij het bedrijf en zal ik erop toezien dat we ook in de toekomst de kwaliteitsorganisatie blijven die we zijn. Tenslotte ligt daarin ons bestaansrecht."

WEBSITE

OPLOSSINGEN

OPDRACHTGEVERS

Over myBrand

myBrand biedt SAP-diensten op het gebied van advies, implementatie, support en exploitatie. De integrale SAP-dienstverlener combineert een brede kennis van zaken met een pragmatische aanpak en veel ervaring en richt zich vooral op de corporate midmarket. myBrand is opgericht in 2004 en heeft vestigingen in Geertruidenberg en Oegstgeest. Er werken meer dan 150 mensen. Ruim zeventig procent van hen is aandeelhouder in het bedrijf.

Bekende namen in het klantenbestand van myBrand zijn onder andere: Koninklijke BAM, Bruna, Compass Group, DOMO Polypropylene, Hans Anders Retail Group, Koninklijke Gazelle, Kawasaki, Stork, Talis en Visscher Caravelle.

Meer informatie over myBrand vindt u op www.mybrand.nl


Noot voor redacties