Universiteit van Tilburg


Universiteit van Tilburg werft internationale studenten via social media

Met een internationale wervingscampagne via social media zoekt de Universiteit van Tilburg naar nieuwe studenten voor de Engelstalige bacheloropleidingen International Business Administration, Economics en Econometrics & Operations Research en voor de interdisciplinaire opleiding Liberal Arts and Sciences. Op www.talkoftomorrow.com krijgen ambitieuze jongeren wereldwijd een podium om met elkaar in gesprek te gaan over actuele onderwerpen en kunnen ze kennismaken met elkaar en met de internationale opleidingen.

De Universiteit van Tilburg houdt de discussies op de site actief door scherpe stellingen te plaatsen, bijvoorbeeld over de vrijheid van meningsuiting, het verhogen van de pensioenleeftijd en de Amerikaanse economie. De thema's liggen in het verlengde van de missie van de universiteit: een structurele bijdrage leveren aan een betere samenleving. De potentiële studenten worden uitgedaagd hun reactie te geven en die te delen met vrienden via Twitter, Hyves, Facebook. Speciaal voor deelnemers uit China wordt RenRen gebruikt. Ook kunnen de scholieren topics analyseren en visualiseren, en een trend volgen.

Door actief deel te nemen aan discussies op Talk of Tomorrow kunnen de jongeren 'badges' verdienen op hun profiel die hen verder kwalificeren. Bijvoorbeeld tot King of Conversation, of You can count on me. Ze maken op een speelse manier kennis met de eerdergenoemde opleidingen en kunnen zich via de site daarvoor aanmelden.

De universiteit boekte al eerder succes met de digitale campagne Hello World, een virale marketing campagne die als doel had om een nieuw Masterprogramma rond service engineering op de kaart te zetten.