Ingezonden persbericht



Den Haag, 27 oktober 2010

Winkelman en Van Hessen is genomineerd voor the European Best Event Awards 2010

Winkelman en Van Hessen is genomineerd voor de European Best Event Awards met het World Congress on Information Technology 2010. Op 15 november a.s. zal een deel van het projectteam van WCIT 2010 afreizen naar het Spazio Eventiquattro in Milaan in de hoop één van de European Best Event Awards 2010 in ontvangst te mogen nemen.

De European Best Event Awards (EuBEA) zijn de belangrijkste internationale onderscheidingen voor evenementen in Europa. Deze awards onderstrepen het belang van de nieuwe, steeds belangrijkere manier van communicatie en marketing; het evenement. In totaal stuurden 119 organisaties uit heel Europa hun best case in. 46 inzenders belandden op de shortlist, waarvan 34 inzenders op 15 november a.s. kans maken op één van de felbegeerde European Best Event Awards. Winkelman en Van Hessen (WVH) heeft het World Congress on Information Technology 2010 (WCIT 2010) als best practise ingediend. WVH werkte met 30 personen gedurende twee jaar aan de uitvoering van dit zeer succesvolle internationale, meerdaagse congres.

Over WCIT 2010
Het World Congress on Information Technology 2010 vond van 25 tot en met 27 mei 2010 in Amsterdam plaats. WVH was verantwoordelijk voor management en operationele uitvoering. De conferentie werd georganiseerd met de hosts ICT~Office, het ministerie van Economische Zaken en de Gemeente Amsterdam en support van de Europese Commissie. Het programma werd samengesteld door de sponsors, hosts, Europese Commissie en de Nederlandse overheid. Meer dan 4.000 bestuurders uit het bedrijfsleven, de overheid en de wetenschap kwamen bijeen. WCIT 2010 gaf de bezoekers uit meer dan 80 landen de kans om te netwerken en van gedachten te wisselen over prestigieuze ICT best practices. ICT werd als hulpmiddel bij het herstel van de economische crisis getoond. WCIT 2010 heeft geleid tot de "Declaration of Amsterdam", een inspiratiebron voor jaren. Amsterdam is één plek gestegen op de ranglijst van innovatieve steden. Ook zijn er veel samenwerkingsverbanden tot stand gekomen. Het congres is sterk vermarkt door het gebruik van verschillende technieken en middelen, zoals tagging, sms-voting, Twitter en een matchmaking website. Duizenden nieuwsberichten verschenen in de media met meer dan 250.000 hits op Google, 70.000 hits op matchmakingsites, 10.000 tweets, e.d.




Ingezonden persbericht