Maak kennis met de nieuwe Myspace

Myspace debuteert met nieuw merk, website en suite van producten die gericht zijn op sociaal entertainment voor Generatie Y

BEVERLY HILLS, Californië--(BUSINESS WIRE)-- 20101028 --

Vandaag heeft Myspace een nieuw merk, website en een suite van producten aangekondigd die samen het bedrijf herdefiniëren als een sociale entertainmentbestemming voor Generatie Y. Myspace creëert een rijke, zeer persoonlijke ervaring waar mensen content ontdekken en contacten leggen met andere fans die dezelfde interesses delen. De entertainmentervaring omvat muziek, beroemdheden, films, televisie en games en zal beschikbaar zijn via diverse platforms, waaronder online, mobiele apparaten en offline events.

“Dit geeft het begin aan van een spannend keerpunt voor Myspace. Onze nieuwe strategie is gebaseerd op de bestaande sterke punten van Myspace – een diepgaand inzicht in het begrip sociaal, een rijkdom aan entertainmentcontent en de mogelijkheid om via onze gebruikers opkomende culturele trends in realtime te voorschijn te laten komen,” aldus Mike Jones, CEO van Myspace. “Myspace is uniek in dat het wordt gevoed door de passies van onze gebruikers, die de site programmeren door interesses te uiten, voorkeuren en kennis rond specifieke thema’s te delen, en opsporen van veelbelovende subculturen. Dit is pas de eerste stap en er zullen veel meer kenmerken, programma’s en verbeteringen komen.”

Meer specifiek, Myspace zal mensen de mogelijkheid bieden tot:

  • Ontdekken en zich bezig houden met Myspace’s brede pakket van programma’s, waaronder originele programma’s, exclusieve producten en content van overal op internet.
  • Weergeven, verzamelen en tonen van hun creaties en interesses op hun profielen en via het delen van tools.
  • Zich aansluiten bij andere fans met een soortgelijke smaak.

Myspace zal zich ook richten op het promoten van beheerders - een subset van hun publiek met een reputatie en kennis over specifieke entertainmentzaken en opkomende culturele trends die hen een unieke invloed zal geven - door hen te ondersteunen met de bronnen, tools en een platform om hun bereik binnen de Myspace-community uit te breiden.

Recent ontworpen bètasite

Myspace heeft zijn website geheel opnieuw opgebouwd, met een nieuwe visuele identiteit en productkenmerken die content in het middelpunt plaatsen. Vanaf het kleurenpalet tot de manier waarop de site is georganiseerd tot de verbeterde navigatie, alles is opnieuw ontworpen om mensen te helpen gemakkelijk relevante content te vinden.

De herontworpen Myspace welkomstpagina toont nieuwe content zoals het in realtime over de bètasite omhoog borrelt. Bovendien zal zodra een gebruiker inlogt in Myspace de pagina direct te voorschijn komen met content die gebaseerd is op de interesses van de persoon in kwestie, wat een unieke, qua context relevante ontdekkingservaring geeft.

Geregistreerde gebruikers kunnen nu ook schakelen tussen drie verschillende weergaven van de homepage, elk specifiek ontworpen voor het weergeven van hun streamop de manier die het meeste weerklank vindt. Deze zijn:

  • List view: Traditionele weergave
  • Grid view: Een tijdschriftachtig formaat
  • Play view: Een videoformaat dat het lezers mogelijk maakt om hun updates te bekijken, door te sturen en te vergroten tot volledig scherm

Om de on-line ervaring aan te vullen, zal Myspace binnenkort een mobiele versie uitbrengen van de bètasite, die toegankelijk zal zijn op elke mobiele browser. Een nieuw Myspace app voor iPhone en Android toestellen zal later dit jaar volgen.

Nieuwe producten

Myspace heeft een suite van basismogelijkheden uitgebracht waarmee mensen entertainmentcontent kunnen ontdekken, verzamelen en weergeven, terwijl het bovendien op maat gemaakte aanbevelingen geeft. Deze kenmerken zijn:

  • Topics (Thema’s) – Myspace brengt meer dan 20.000 op entertainment gefocuste, dynamische pagina’s die georganiseerd zijn rond thema’s. Deze pagina’s bieden een gecentraliseerde locatie om verzamelde informatie over specifieke onderwerpen te bekijken van uiteenlopende nieuwssites en blogs waaronder MTV, Los Angeles Times, Access Hollywood, New York Times, Village Voice en Just Jared.
  • Content-hubs – Deze veelomvattende entertainmentbestemmingen zijn specifiek gewijd aan films, televisie en beroemdheden. De pagina’s combineren geprogrammeerd redactiecommentaar met toonaangevende artikelen die nieuws, video’s en foto’s van verschillende contentpartners brengen. Bovendien beveelt elk individueel artikel binnen de hubs gerelateerde content en onderwerpen aan. Hubs die gefocust zijn op games, humor, sport en mode zullen de komende maanden bekend gemaakt worden.
  • Personalized stream (Persoonlijke stream) – De nieuwe stream onthoudt automatisch welke informatie gebruikers willen krijgen op basis van hun voorkeuren en gewoonten, zodat zij meer te zien krijgen van wat zij leuk vinden en minder van wat zij niet leuk vinden.
  • Recommendations (Aanbevelingen) – Dit kenmerk beveelt relevante onderwerpen aan en andere fans gebaseerd op algoritmes die het type content onthouden dat een gebruiker bekijkt, waarnaar hij luistert of kijkt en van wie of waarvan hij de content ontdekt.
  • ‘Right now on Myspace’ (Nu op Myspace) – Dit kenmerk toont trendy content in realtime op Myspace, helpt fans recent toegevoegde muziek en video’s vinden, en laat hen direct vanaf de interactieve chart luisteren of kijken. Myspace gebruikt deze trends voor aanbevelingen die ontdekking en betrokkenheid bevorderen.
  • Discovery Tab – Deze altijd toegankelijke tab combineert video’s die vrienden bekijken met wat in realtime de trend is op Myspace. Scroll naar de bovenkant van een willekeurige pagina en de nieuwe Discovery Tab is te zien als een horizontale filmstrip.
  • My Stuff Tab –My Stuff is een gemakkelijke manier om alles te bekijken dat voor een gebruiker persoonlijk is – zijn profiel, foto’s, video’s en geüploade content, gestructureerd als een drop-down menu met verschillende contentgebieden.
  • Badges – Deze eigenschap herkent en beloont beheerders en fans voor hun sociale activiteit rond entertainmentonderwerpen op de bètasite en promoot ze met badges – grafische iconen die in de stream van de gebruiker verschijnen.

Nieuwe merkidentiteit

Myspace heeft ook een nieuw logo geïntroduceerd waarin de nieuwe merkidentiteit en waarden naar voren komen. Het haakje in het logo stelt een ruimte voor waar mensen zich kunnen uiten, wat gebruikers in staat stelt het logo te personaliseren en er hun eigen logo van te maken – net als ze dat overal in Myspace kunnen.

De rollout van het nieuw ontworpen Myspace begint vandaag in bèta en zal eind november beschikbaar zijn voor alle gebruikers wereldwijd. Nieuwe gebruikers zullen rechtstreeks toegang hebben tot de bètasite. Bezoek voor het volledige persbericht, factsheet, screenshots en video’s http://myspace.presslift.com/meet-the-new-myspace-.

Over Myspace

Myspace, Inc. is een vooraanstaande sociaal entertainmentbestemming die wordt aangestuurd door de passie van fans. Gericht op een Generatie Y publiek, stuurt Myspace sociale interactie door het bieden van een zeer gepersonaliseerde ervaring rond entertainment en het in contact brengen van mensen met de muziek, beroemdheden, TV, films en games waar ze van houden. Deze entertainmentervaringen zijn beschikbaar via meerdere platforms, waaronder online, mobiele apparatuur en offline events. Myspace is ook de basis van Myspace Music, dat een steeds groeiende catalogus biedt van vrij streamable audio- en videocontent naar gebruikers en belangrijke, onafhankelijke en onbekende artiesten voorziet van de middelen om nieuw publiek te bereiken. De hoofdvestiging van het bedrijf is in Beverly Hills, CA en is een divisie van News Corporation. (NASDAQ: NWS, NWSA; ASX: NWS, NWSLV).

Foto’s/Multimedia Gallery beschikbaar: http://www.businesswire.com/cgi-bin/mmg.cgi?eid=6485246&lang=nl

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische geldigheid beoogt.

CONTACT:
Myspace
Laurie Spindler
Director, Corporate and Product Communications
415-293-9130
lspindler@myspace-inc.com
of
Weber Shandwick voor Myspace
Erika Bitzer
206-576-5531

ebitzer@webershandwick.com

Ticker_symbol NASDAQ:NWS
Ticker_symbol NASDAQ:NWSA
Ticker_symbol ASX:NWS
Ticker_symbol ASX:NWSLV