Ongekende advertentiemogelijkheden voor merken in social games


LONDON, 20101029 -- Onderzoek naar social games wijst op grote kansen voor marketing- en communicatie voor merken. Meer dan de helft van de 500m+ Facebook gebruikers speelt games. Het interactieve en participatieve karakter van social games biedt mogelijkheid tot engagement en unieke merkervaring. Maar hoe pak je dat concreet aan in je eigen organisatie? De workshop `Games in Marketing' biedt hiervoor praktische hulp.

Games gespeeld via sociale netwerken met een sterk interactief karakter zijn momenteel de trend in het digitale landschap. Met meer dan 500 miljoen Facebook gebruikers, waarvan 53% games speelt, is de social games sector een uitgelezen kans voor merkprofilering en corporate branding. Profielen van gamers zijn interessant voor marketeers: meer dan de helft van de gamers is vrouw en de gemiddelde speler is 43 jaar oud en heeft een gemiddeld tot goed inkomen.

Social media hebben de aandacht van het bedrijfsleven. 79% van de bedrijven hebben marketeers in dienst die zijn toegewijd aan dit fenomeen. 41% van senior management is meer geĂŻnteresseerd in social media dan in andere marketing onderwerpen, en terecht. Door het onderliggende mechanisme van marktselectie zijn consumenten veel ontvankelijker voor marketingboodschappen via social media. Voeg hier het meeslepende karakter van games aan toe en de ideale marketingmix lijkt geboren.

Hoe zorg je er nu voor dat een branded game wordt opgepikt en via word-of-mouth een viraal wordt? Geen makkelijke taak in een landschap waarin iedereen verslaafd lijkt te zijn aan Farmvile en grote merken als Volkswagen en Barclays reeds actief zijn. Bovendien: game design is een specialistisch vakgebied en wijkt af de gebruikelijke marketingtools. Vanuit dit gedachtegoed is de workshop `Games in Marketing' opgezet.

Games in Marketing is een interactieve workshop waarin de beste `advergame' ontwikkelaars uit Nederland uit de doeken doen hoe een game succesvol in een campagne wordt ingezet. Hoe pak je dat nu aan, een social game met als doel merkprofilering of corporate branding? Advergaming studio's Media Monks en Sticky Studio's bieden een praktisch verhaal terwijl expert Bart Hufen vanuit een marketingperspectief vertelt waarom het loont met je merk te laten spelen.

De workshop biedt een uitgelezen kans aan marketeers, of media-, PR- en communicatiebureau's om in korte tijd voldoende over games te leren om deze zelf succesvol in te kunnen zetten in een volgende campagne.

Games in Marketing vindt 17 November te Amersfoort plaats. Voor meer informatie: bashers.nl/business/





Ingezonden persbericht