Ingezonden persbericht


Nieuwsflits

NUsport special viert 50 jaar Maradona

Hoofddorp, 19 oktober 2010 - Het lijkt er op dat Diego Maradona de vijftig gaat halen. Op 30 oktober is het zover. Reden voor NUsport om een heel nummer op te dragen aan de beste voetballer ooit. Aan het woord komen onder anderen Ruud Gullit, Mario Been, Guus Hiddink, John Rep, Klaas-Jan Huntelaar en Ibrahim Afellay.

Ruud Gullit: "Maradona was larger than life. Hij was niet alleen een voetballer, maar ook een popster."

Guus Hiddink: "'Hé Mister, je spreekt met Diego,' hoorde ik. Was het Maradona! Het kippenvel stond op m'n armen. De beste voetballer aller tijden aan de telefoon."

Klaas-Jan Huntelaar: "Als ik aan Maradona denk, zie ik dat aparte loopje. Korte, stevige benen, kont naar achteren en borst extreem ver naar voren. Het leek net of hij naar voren over de bal zou vallen."

Mario Been: "Maradona is een held van me. Ik heb ooit shirtje met hem geruild. Ik ben blij dat Diego toch de vijftig lijkt te gaan halen. Hopelijk haalt hij de tachtig ook."

Nu in en op NUsport
Het multimediale NUsport besteedt zowel in print als online aandacht aan dit jubileum.

Magazine
Naast de (ex-)profvoetballers is er in het magazine een reportage uit Buenos Aires en er zijn columns van Wilfried de Jong en Mart Smeets. Een fraaie beeldreportage van zijn carrière mag natuurlijk niet ontbreken.

Website
Op www.nusport.nl/maradona zijn onder meer lezersbijdragen, columns en opvallende gebeurtenissen en uitspraken te lezen van deze levende legende.

Het magazine ligt vanaf 19 oktober voor ¤ 2,95 in de winkel. De speciial is ook te bestellen via www.nusport.nl/bestel Over Sanoma Uitgevers
Sanoma Uitgevers is met 70 publiekstijdschriften, 6 events, 180 websites, 23 mobiele sites en 17 apps het grootste mediabedrijf in bereik in Nederland. Sanoma bereikt met alle media circa 90% van de Nederlandse bevolking van 13 jaar en ouder (bron NOM-STIR).

Sanoma weet wat er leeft. Bij lezers van tijdschriften, bij bezoekers van sites en evenementen. Sanoma weet hoe doelgroepen denken, wat ze doen en laten. En die kennis delen we graag met onze business partners.

In 2009 haalde Sanoma Uitgevers met haar dochters een omzet van 493,2 miljoen euro. Sanoma Uitgevers maakt deel uit van Sanoma Magazines, een divisie van de Sanoma Group, een Europese mediagroep actief in verschillende mediasectoren in twintig landen.

Meer informatie over Sanoma Uitgevers: sanoma-uitgevers.nl

Volg ons op Twitter: twitter.com/sanomaNL


Noot voor redacties

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met (

Ingezonden persbericht