FloraHolland


FloraHolland organiseert seminars tijdens beurs in Aalsmeer

Wijzer worden op de FloraHolland Trade Fair

FLORAHOLLAND, 22 oktober 2010 (persbericht) - Op de FloraHolland Trade Fair Aalsmeer is niet alleen het complete aanbod van bloemen en planten te zien; standhouders en bezoekers kunnen er ook op een andere manier wijzer worden. Op woensdag 3 en donderdag 4 november zijn er interessante seminars in een speciale seminarruimte in hal 1 van de beurs.

Uiteenlopend programma
Het seminarprogramma is divers en wordt zowel in het Engels als in het Nederlands aangeboden. Bloemenbureau Holland bijt het spits af op woensdagochtend. Het seminar `Shopperonderzoek' brengt de resultaten van onlangs uitgevoerd onderzoek naar het gedrag van het winkelend publiek. Mensen van het Bloemenbureau vertellen hoe ze de onderzoeksresultaten benutten voor de marketingstrategie en voor concrete activiteiten.

Het seminar over `Water Footprint' informeert deelnemers over duurzaam ondernemen met onderscheidend vermogen. In de samenleving groeit de aandacht voor waterverbruik in relatie tot waterschaarste. FloraHolland zet zich in voor dit actuele onderwerp en toont beursbezoekers de kansen en bedreigingen.

Zeer actueel is de ontwikkeling van social media. Ook bedrijven in de sierteeltsector zetten kanalen zoals Twitter, Hyves en LinkedIn steeds vaker in voor hun communicatie. Tijdens het seminar `De (on)zin van social media' komen alle mogelijkheden en onmogelijkheden van social media voorbij.

Het seminar `Blijf vooral uniek' laat deelnemers inzien hoe belangrijk het is om je als organisatie te onderscheiden van je omgeving. Aan de hand van sprekende praktijkvoorbeelden uit het (internationale) bedrijfsleven wordt het publiek ingewijd in de wereld van nieuwe en prikkelende marketingideeën.

Tijdens het seminar `Versterk uw marktpositie' laat het FloraHolland College zien dat het belangrijk is om branche-ervaringen te delen en praktische kennis op te doen. Zeker in een markt die continu in beweging is. Er is een speciaal seminar voor kwekers en kopers. Daarin staat het studieprogramma voor 2011 centraal.

Alvast aanmelden?
Indien mensen gegarandeerd deel willen nemen aan één van deze seminars, kunnen zij zich aanmelden via events@floraholland.nl. Kijk voor meer informatie over de FloraHolland Trade Fair Aalmeer, tijdstippen van seminars en locaties op www.floraholland.com. Bezoekers kunnen zich op deze website ook alvast voorregistreren en een toegangsbadge aanvragen.

Fotobijschrift: Spreker Marc Eijsackers (Marketing manager FloraHolland) in gesprek met deelnemers tijdens seminar