Gemeente Ede

woensdag, 3 november 2010

Meer inwoners tevreden met informatievoorziening rond de WOZ

Door: afdeling Communicatie

De tevredenheid met de informatievoorziening rond de Wet waardering onroerende zaken (WOZ) is toegenomen. De gemeente probeert op verschillende manieren haar dienstverlening rond de WOZ te verbeteren en dat lijkt gewaardeerd te worden. Van de mensen die de enquête hebben ingevuld, heeft een kwart de website bezocht om informatie over de WOZ-waarde in te winnen.

De tevredenheid met de informatievoorziening rond de Wet waardering onroerende zaken (WOZ) is toegenomen. De gemeente probeert op verschillende manieren haar dienstverlening rond de WOZ te verbeteren en dat lijkt gewaardeerd te worden. Van de mensen die de enquête hebben ingevuld, heeft een kwart de website bezocht om informatie over de WOZ-waarde in te winnen.

Dit blijkt uit het onderzoek `Tevredenheid informatievoorziening rond de Wet Waardering Onroerende Zaken (WOZ)`. In februari ontvingen de inwoners van de gemeente Ede met een eigen woning de aanslag Gemeentelijke Belastingen 2010, waarop ook de WOZ-waarde van hun huis stond. Bij deze aanslag was een beknopte informatiefolder over de WOZ-waarde gevoegd. Aan 1350 inwoners met een aanslag heeft de gemeente gevraagd een enquête in te vullen over wat zij vonden van deze informatie. 405 inwoners namen de moeite de vragenlijst in te vullen.

Een 6,5

Bezoek website

Een kwart van de respondenten heeft de website bezocht om informatie in te winnen over de WOZ-waarde. De informatie op de website krijgt gemiddeld het rapportcijfer 6,7. Minder dan 15% van de respondenten geeft een onvoldoende. Dit is een verbetering ten opzichte van 2009, toen het gemiddelde cijfer een 6,2 was en een kwart van de respondenten een onvoldoende gaf.

Contacten met de gemeente

14% van de respondenten heeft contact gehad met de gemeente Ede over de WOZ-waarde. Contact vond vooral telefonisch plaats, maar ook schriftelijk contact kwam regelmatig voor. Respondenten die contact hebben gehad met de gemeente zijn vooral tevreden over de vriendelijkheid van de medewerkers. Over de snelheid van afhandeling en het nakomen van afspraken zijn de respondenten het minst vaak tevreden.

Het hele rapport is te vinden op www.ede.nl (pdf 2.7 MB).