Travel Unie International Nederland N.V.

CONSUMENTENVERTOUWEN TIJDENS HERFSTVAKANTIE GROEIT

Schiphol-Rijk â Consumenten hebben dit jaar het winkelen en de prijs-kwaliteitverhouding in de herfstvakantie beter gewaardeerd dan vorig jaar. Een onderzoek onder bijna 400 gebruikers van review website Cheqqer (www.cheqqer.nl) toont aan dat de vakantiegangers dit jaar positiever zijn over het winkelen en de prijsniveaus tijdens hun herfstvakantie.

âDe consument gaat blijkbaar met een gerust hart op herfstvakantie en beleeft volop plezier aan het winkelen in deze week. De gemiddelde waardering is van een 7,4 in de herfstvakantie van 2009 naar een 8,5 in die van 2010 gegaan. Het is goed om te zien dat consumenten met meer vertrouwen tijdens hun vakantie geld uitgeven. Uiteindelijk hebben mensen ook een leukere vakantie als ze zich minder zorgen maken om geld. Bovendien stimuleert het andere gebruikers om een reis te boeken als zij deze positieve reviews van vakantiegangers lezenâ, aldus een woordvoerder van Cheqqer.

Het kunnen lezen van ervaringen met specifieke bezigheden zoals winkelen en uitgaan maar ook bijvoorbeeld ervaringen met bezienswaardigheden en activiteiten worden steeds belangrijker op de review website. Cheqqer: âDat Parijs (www.cheqqer.nl/parijs) een leuke stad is weten veel mensen maar het is juist goed om te weten wat de dingen zijn die het zo speciaal maken. We kunnen op deze manier ook goed de trends signaleren en onze gebruikers inspireren bij het vinden van een bestemming.â

Cheqqer heeft geen gegevens beschikbaar of er ook meer consumenten op vakantie zijn gegaan in deze periode.