Ingezonden persbericht


Persbericht, 3 november 2010

Kiala en BNS Data Logistics gaan samenwerking aan

Nieuwegein, 3 november 2010 ­ IT-distributeur en fulfilmenthuis BNS Data Logistics uit Vianen is een partnerschap aangegaan met Kiala. Samen ontwikkelen ze op dit moment voor diverse telecomklanten ­ waaronder XS4ALL en Alice ­ de Kiala verzendservice, de retourservice en de SWOP/omruilservice in Nederland. Jaarlijks verstuurt BNS enkele honderdduizenden pakketten naar gebruikers in ons land. Deze stap van BNS in de Nederlandse telecommarkt past in Kiala's strategie om hierin verder te expanderen. BNS gaat in samenwerking met Kiala telecomklanten een totaaloplossing bieden voor de verzendingen, de retouren en omruilingen van DSL-pakketten voor internet service providers (ISP's). Ronald Metselaar, commercieel directeur van Kiala Nederland: "Te veel leveringen kunnen niet meteen tot een goed einde worden gebracht, eenvoudigweg omdat de eindklant niet thuis is op het moment van aflevering. Bovendien ervaart de consument het als `vervelend' wanneer hij pas de volgende dag zijn pakket kan afhalen en stelt hij het niet altijd op prijs als de chauffeur zijn zending bij iemand anders afgeeft. Goederen omruilen of retourneren is bovendien een heel gedoe, wanneer de klant te maken krijgt met beperkte openingstijden en lange wachtrijen. Het afleveren kost ISP's ook erg veel geld; met de oplossingen van Kiala kan het veel kostenefficiënter, terwijl de performance en informatievoorziening sterk verbeteren. Tonny van Hees van BNS Data Logistics: "Door de strategische samenwerking met Kiala willen wij de eindgebruikers de keuze geven tussen verschillende leveringsmogelijkheden, aan huis of via een afhaalpunt naar keuze. In Kiala hebben we een flexibele en betrouwbare partner gevonden, die ook budgettair in het plaatje past. Niet onbelangrijk, want de gemiddelde waarde per prestatie is beperkt, wat alleen houdbaar is dankzij een uitstekende logistieke organisatie."

Over BNS Data Logistics BNS Data Logistics, opgericht in 1998, is een toonaangevende speler op het gebied van verzendingen naar residentiele gebruikers van DSL-pakketten. De focus van BNS ligt daarbij voornamelijk op het aanbieden van een softwaretechnische oplossing om, zonder manuele interventie, DSL-pakketdiensten te verzorgen voor internet service providers (ISP's) en installateurs. BNS is onder andere ook distributeur van Alcatel, Buffalo, Smart, Thomson, Synology en AVM. BNS Data Logistics heeft vestigingen in Nederland, België, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk. Het bedrijf wist jaar na jaar zijn productportfolio en dienstverlening uit te breiden en te verbeteren. Inmiddels houden deze diensten veel meer in dan alleen het leveren van een product met toegevoegde waarde. BNS Data Logistics onderscheidt zich van andere ISP-dienstverleners doordat zij een totaalpakket aanbieden, op maat van de klant. Met onder meer unieke verzendoplossingen voor ISP's en het terugkoppelen van shipmentinformatie, het leveren van support aan installateurs en het trainen van partners. Indien er sprake is van een retourstroom, ondersteunt BNS bij de onttakeling in RMA's en DOA's (Death on Arrivals). Ook draagt BNS bij aan een snelle refurbishing, zodat de verzendoperatie snel kan worden hervat. De aanvullende dienstverlening van BNS Data Logistics wordt alsmaar groter en groeit mee met de veranderende strategie van de dienstenleverancier. www.bns.nl Over Kiala Kiala is Europees leider op het gebied van de onafhankelijke netwerken van leveringspunten. Het biedt zowel consumenten die via catalogus, internet of telefonische verkoop aankopen doen als iedereen die beroepsmatig veel onderweg is (b.v. verkopers en technici) de mogelijkheid om hun pakket snel in ontvangst te nemen, te betalen of terug te zenden, waar en wanneer hen dat het beste uitkomt. Kiala werd opgericht in 2001 en is actief in België, Spanje, Frankrijk, Nederland en Luxemburg. Het netwerk telt tegenwoordig meer dan 7.000 Punten en verwerkt meer dan 15 miljoen pakketten per jaar.



Kiala is beschikbaar via honderden partners, waaronder de grote spelers van de e-commerce (123inkt.nl, AchatVIP, Amazon, CDiscount, BrandAlley, Large Pop, Pixmania, Proxis, Rue du Commerce, Sarenza, Shop VIP, Spartoo, Vente Privée, Vente Exclusive, ...), grote distributiemerken die ook actief zijn op het internet (AS Adventure, Bata, De Bijenkorf, Du Pareil au Même, Esprit, Etam, Feu Vert, H&M, Hunkemöller, IKKS, Lavazza, Nespresso, Promod, Smartbox, Tommy Hilfiger, ...), alle grote Europese groepen voor postorderderverkoop (Bertelsmann, Damart, Neckermann, Klingel, Redcats, Yves Roche, ...) en hightechbedrijven voor diensten met hoge toegevoegde waarde (bv. ruildiensten binnen de klantenservice van BNS, Belgacom, HP, Scarlet, SFR, VOO of nog IBM of Otis voor de levering van onderdelen aan onderhoudstechnici). Sinds de start heeft Kiala een jaarlijkse groei gekend van gemiddeld 58 %. De omzet steeg van 1,4 miljoen euro in 2002, het eerste volledige jaar dat het bedrijf actief was, tot 33,6 miljoen euro in 2009. In 2009 kende Kiala een groei van 32 %, ondanks de crisis. In 2010 won Kiala de Supplier Innovation Award van Thuiswinkel.org in Nederland. www.kiala.com