Ingezonden persbericht


Aprimo lanceert verbeterde integratie met Salesforce CRM

Nieuwe versie van Aprimo Marketing Studio versterkt samenwerking Sales en Marketing

AMSTERDAM , 3 november 2010 - Aprimo®, wereldwijd marktleider op het gebied van marketing software, kondigt aan dat Aprimo Marketing Studio nu een verbeterde datasynchronisatie met Salesforce CRM biedt om het lead management proces te optimaliseren. De synchronisatie tussen de twee toepassingen maakt het voor marketeers eenvoudig om data en historie over contacten, accounts en marketingcampagnes te delen met sales. Hierdoor zijn sales teams beter in staat om hun leads in kaart te brengen en te scoren, terwijl marketeers effectievere maatwerkcampagnes kunnen ontwikkelen.

"De link tussen marketing en sales is eigenlijk veel meer dan alleen lead management," zegt Annemarie Schonewille, marketing manager Noord Europa van Aprimo. "We richten ons al jaren op het weghalen van barrières tussen sales en marketing om samenwerking te bevorderen. Onze klanten gebruiken de integratie van Aprimo met Salesforce CRM om data en historie tussen de twee applicaties te synchroniseren. De integratie stelt ze in staat om toegang te krijgen tot alle marketingactiviteiten, contacthistorie en om leads automatisch door te geven aan sales teams. Door het creëren van een uniforme weergave van alle sales en marketingcontent zorgt Aprimo ervoor dat iedere lead geprioriteerd wordt, wat resulteert in meer sales en meer omzet." .
De verbeterde functionaliteit van Aprimo Marketing Studio On Demand is nu beschikbaar op AppExchange 2. "Salesforce.com's AppExchange 2 is 's werelds toonaangevende marktplaats voor partners om hun cloud computing applicaties aan klanten te promoten," aldus Kendall Collins, chief marketing officer van salesforce.com. "Door naadloze samenwerking tussen de sales en marketing afdelingen via realtime synchronisatie te bieden, levert Aprimo een enorme meerwaarde voor haar klanten."

Aprimo Marketing Studio geeft marketeers nu de mogelijkheid om beter met sales te integreren en af te stemmen, wat resulteert in meer leads en meer inkomsten. Dankzij de verbeterde integratie met Salesfoce biedt Aprimo Marketing Studio:
* Een geïntegreerde user interface met Salesforce CRM om de online en offline marketingcontacthistorie in te beeld te brengen;
* Automatiseren van het leadscoringsproces;
* De mogelijkheid om marketing e-mails te verzenden of contacten in een marketing campagne toe te voegen;
* Directe toegang tot marketingmateriaal en inzicht in marketingplannen via de marketing kalender, en de mogelijkheid om voorstellen voor nieuwe marketingacties in te dienen.

Aprimo Marketing Studio On Demand met Salesforce CRM integratie is vanaf nu beschikbaar via salesforce.com AppExchange 2: www.appexchange.com.

###
Over Force.com Platform and AppExchange
Force.com is het enige bewezen business platform voor het ontwikkelen en toepassen van zakelijke applicaties in de cloud. Het Force.com platform ondersteunt Salesforce CRM toepassingen, meer dan 800 ISV partner toepassingen zoals die van CA, FinancialForce.com en Fujitsu, en 160.000 maatwerk applicaties die gebruikt worden door de 77.300 klanten van salesforce.com, waaronder Japan Post, Kaiser Permanente, KONE en Sprint Nextel.

Force.com maakt het ontwikkelaars ook mogelijk om een willekeurige business applicatie social te maken door gebruik te maken van sociale collaboration componenten als profielen, status updates en real-time feeds die beschikbaar zijn bij Chatter. Applicaties die op het Force.com platform gebouwd zijn, kunnen gemakkelijk aan de gehele cloud community gedistribueerd worden via de salesforce.com AppExchange 2 marktplaats http://www.salesforce.com/appexchange/, nu met de ChatterExchange.

Over Aprimo
Aprimo's geïntegreerde marketing software zorgt ervoor dat B2C en B2B marketeers succesvol met de veranderende rol van marketing om kunnen gaan. De marketeer heeft controle over budget en kosten, maakt gebruik van gestroomlijnde workflows en voert innovatieve multi-channel campagnes uit die meetbare ROI opleveren. Door het gebruik van Aprimo's modulaire en on-demand software Aprimo Marketing Studio B2C en Aprimo Marketing Studio B2B, kunnen marketeers marketingorganisaties werkelijk integreren en kunnen ze de juiste boodschap, gericht op de juiste doelgroep, via het juiste kanaal, managen, leveren en volgen. De marketing inspanningen kunnen vertaald worden naar meetbare business resultaten en omzet. Enkele honderdduizenden marketeers vertrouwen op Aprimo voor hun eigen marketing revolutie, waaronder Bank of America, Bouygues Telecom, Honda, King Pharmaceutical, Pearson Education Ltd, Time Warner Cable-NY, VNU Exhibitions en Wal-Mart.