TenPages.com winnaar Accenture Innovation Awards 2010
Publieksprijs voor Catawiki
Amsterdam, 3 november 2010 - TenPages.com is de winnaar van de Accenture Innovation Awards 2010. Daarnaast is Catawiki verkozen tot winnaar van de publieksprijs. Uit handen van de voorzitter van de vakjury Theo Huibers, Managing Partner van Thaesis, en Silvio de Groot, Executive Vice President van Metro, namen de winnaars hun prijs en bijbehorende cheques in ontvangst. De Innovation Awards werden dit jaar voor de vierde keer toegekend aan de meest innovatieve producten, diensten of concepten uit de media, communications en high-tech industrie. De uitreiking vond gisteravond plaats in Pakhuis Willem de Zwijger in Amsterdam
Juryprijs de Blauwe Tulp
Gisteravond vond in Pakhuis Willem de Zwijger in Amsterdam de uitreiking van de Accenture Innovation Awards 2010 plaats. Op basis van innovativiteit, succes en potentie werd TenPages.com door een vakjury tot de winnaar uitgeroepen. Het winnende concept kreeg de Blauwe Tulp-prijs en 50.000 euro mediawaarde van tijdschrift Emerce, en een supportpakket van de Amsterdamse Innovatie Motor.
Valentine van der Lande oprichter van TenPages: "We zijn ontzettend blij met deze innovatieprijs en we zien het als een grote aanmoediging om onze diensverlening nog verder uit te breiden. Dit is zeker een steuntje in de rug en bewijst dat we op de goede weg zijn."
Publieksprijs
De publieksprijs voor het concept dat de meeste stemmen ontving via de website ging naar
Catawiki is een wereldwijd handelsplatform voor verzamelobjecten waarbij er gehandeld wordt op basis van een centrale catalogus. Deze catalogus wordt door de gebruikers zelf bijgehouden. Er is ook een versie voor de smartphone: m.catawiki.nl. Daarmee heeft de gebruiker altijd zijn verzameling bij zich.
Tom Loozen, Hoofd van de Media, Communications en High Tech-praktijk van Accenture:" Ik ben ervan overtuigd dat Catawiki een zeer winstgevend bedrijf kan zijn als voldoende schaal wordt behaald. Ik hoop dat deze prijs daar weer aan bijdraagt. Vorig jaar zijn de ondernemers van Catawiki naar aanleiding van de Innovation Awards aan een aantal investeerders gekomen. Dat soort kennismakingen willen wij met deze innovatieprijs graag stimuleren. De Innovation Exchange, een initiatief dat we samen met de media- en technologiepraktijk van ABN AMRO Bank organiseren, is daar een uitstekend platform voor. "
Categorieprijzen
Tijdens het evenement maakte de jury ook de winnaars van de zeven categorieën bekend, waarin de concepten zich konden inschrijven (mobile, web, lifestyle, digital home, gaming, connected device en green). De categoriewinnaars waren:
In de categorie Best Digital Home werd
In de categorie Best Green werd
Wouter Koetzier, Managing Director Innovation Consulting van Accenture: "Tijdens het gehele traject van de innovation awards is ook dit jaar weer duidelijk geworden dat innovatie volop leeft in Nederland. Vooral de diversiteit onder de indrukwekkende lijst van genomineerden laat zien dat er op veel fronten nog veel te winnen valt. Wij kijken uit naar de nieuwe mogelijkheden die al deze inventiviteit weer creëert voor het bedrijfsleven."
Theo Huibers, voorzitter van de hoofdjury: "Dit jaar was het voor ons een echte uitdaging om een keuze te maken uit de lange lijst van genomineerden. De concepten waren van hoge kwaliteit en velen hebben de potentie om echt baanbrekend te zijn. Tegelijkertijd zijn ze ook zeer divers en op vele punten niet te vergelijken. In de ogen van de jury is TenPages een concept dat met recht een disruptieve innovatie in de uitgeefsector kan worden genoemd. We verwachten veel van hen in de toekomst."
###
Voor het bericht online, inclusief beeld en
videomateriaal, klik
Over de Innovation Awards
Accenture heeft de Innovation Awards in het leven geroepen om bedrijven te huldigen die uitzonderlijke prestaties leveren op het gebied van innovatie, hen bij elkaar te brengen ter verdere stimulatie en om innovatie in Nederland in kaart te brengen. Een vakjury die de concepten beoordeelt op innovativiteit, succes en potentie, maakt in november 2010 de winnaars bekend van de Innovation Award voor Media, Communicatie en High-Tech en van de Innovation Award voor Financial Services. De winnaar van de Blauwe Tulp wint tevens 50.000 euro mediawaarde van mediapartner Emerce. De winnaar van de Publieksprijs wint 40.000 euro mediawaarde van mediapartner Metro. Het Accenture Innovation Seminar vindt plaats op dinsdag 2 november 2010, in Pakhuis de Zwijger in Amsterdam. De winnaar van het meest innovatieve concept in de sector voor financiële dienstverlening wordt bekend gemaakt tijdens de Emerce Banking Day op 4 november 2010, eveneens in Pakhuis de Zwijger in Amsterdam. Meer informatie is beschikbaar op
Over Accenture
Accenture is een bedrijf dat zich wereldwijd bezig houdt met management consulting, technology services en outsourcing. We hebben ongeveer 204.000 mensen in dienst die klanten bedienen in meer dan 120 landen. Wij werken met onze klanten samen om hen te helpen high-performance organisaties en overheden te worden. Dit doen we door een combinatie van bewezen ervaring en uitgebreide vaardigheden in alle industrieën en bedrijfsfuncties. Daarnaast doen we diepgaand onderzoek onder de meest succesvolle bedrijven in de wereld. De mondiale omzet over het fiscale jaar dat eindigde op 31 augustus 2010, bedroeg 21.6 miljard Amerikaanse dollar. Kijk voor meer informatie op
***
Ingezonden persbericht