Ondernemers en deskundigen sparren over veranderende verdienmodellen

13/10/2010 15:55

Mazars

Mazars prikkelt de geesten over nieuwe verdienmodellen

Op 4 november brengt Mazars een groep inspirerende ondernemers en deskundigen bij elkaar in Club Air Amsterdam. Doel is elkaar in een sprankelende en niet alledaagse opzet te inspireren over nieuwe verdienmodellen. Zodat briljante ideeën de embryofase ontstijgen en zodat bestaande ondernemingen zich tijdig kunnen transformeren.

Succesvol ondernemen staat of valt met goed inspelen op externe veranderingen. In veel sectoren worden klassieke verdienmodellen momenteel ondergraven door de opkomst van (internet)technologie en door veranderingen in maatschappelijke verhoudingen en opvattingen, bijvoorbeeld ten aanzien van milieu. We lijken wat dat betreft op een breukvlak in de historie te zijn aanbeland. Juist zo'n breukvlak biedt ondernemers tal van kansen om met nieuwe initiatieven en ideeën op de markt te komen.

Een goed idee is het halve werk. Maar dat betekent niet dat de andere helft - het creëren van een zakelijk gezonde basis - niet even belangrijk is. En dat blijkt op zo'n breukvlak soms nogal lastig te zijn. Bedrijven van alle groottes en alle branches zoeken naar verdienmodellen die recht doen aan de huidige tijd.

Mazars helpt daarbij een handje, door op 4 november de Business Models Experience in Club Air Amsterdam te organiseren. Bij de opzet daarvan laten we ons niet leiden door traditionele opvattingen over zakelijke bijeenkomsten. Deelnemers hoeven dan ook geen klassieke opstelling te verwachten waar een paar sprekers hun ervaringen delen. Maar wel een zeer interactieve sessie waar het vooral de bedoeling is elkaar te prikkelen en inspireren. Een aantrekkelijk rijtje sprekers dient daarbij als katalysator. Achtereenvolgens gaat het om Hans de Back (Cliq Digital), Arno Prins (MusicResearch.nl), Ruud Koornstra en Rinke Zonneveld (directeur Ondernemerschap van het Ministerie van Economische Zaken). Fiscalist Eric Klein Hesseling is namens Mazars uw host.

De sprekers brengen een dosis ervaring mee. Maar ook zij hebben geen kant en klare antwoorden. Daarom gaan alle aanwezigen elkaar inspireren en prikkelen in speeddating sessies. Niet om ideeën voor business te genereren. Want die zijn er in overvloed. Wel om elkaar te helpen die goede ideeën om te zetten in fantastische resultaten.

Kijk voor meer informatie op www.mazars.nl of neem contact op met Eric Klein Hesseling.

Over Mazars

Mazars behoort tot de top tien accountantskantoren in Nederland. De organisatie is voortgekomen uit de fusie tussen Paardekooper & Hoffman en het Europese Mazars. De koppeling van een daadkrachtig en breed opererende nationale organisatie aan een internationaal netwerk, maakt van Mazars een markante speler. Mazars onderscheidt zich in de markt door een actieve en inventieve opstelling en een brede dienstverlening zonder daarbij in te boeten aan persoonlijke aandacht voor cliënten en relaties. Mazars bedient cliënten in het midden- en kleinbedrijf en het middensegment, enkele beursgenoteerde ondernemingen alsmede vermogende particulieren.





http://www.mazars.nl

http://www.mazars.nl