Stichting Biologica
Proeverijen met biologische producten bij PLUS
* Algemeen
Van 4 t/m 6 november zijn er proeverijen met biologische producten in
100 winkels van PLUS. Een uitstekende gelegenheid om kennis te maken
met bio. De proeverijen zijn geïnitieerd door de TaskForce
Marktontwikkeling Biologische Landbouw, waar Biologica deel van
uitmaakt.
De keuze voor biologisch wordt actief uitgedragen door PLUS.
Bijvoorbeeld met de TV-commercial `PLUS denkt duurzaam' en de daaraan
gekoppelde website: www.plusdenktduurzaam.nl
Biologica heeft waardering voor deze inhoudelijke (niet prijs- of
actiegerichte) commercial en hoopt dat het voorbeeld zal worden
opgevolgd door andere supermarkten. De inschatting van Biologica is dat
grote groepen mensen zich aangesproken zullen voelen door de
inhoudelijke boodschap. Uit recent consumentenonderzoek van de
TaskForce is gebleken dat tweederde van de consumenten wel eens
biologische producten koopt.
Arend Zeelenberg, ketenmanager bij de TaskForce: "PLUS positioneert
zich met deze campagne duidelijk als duurzame supermarkt. De peilers in
het duurzame assortiment van PLUS zijn voor consument bekende
keurmerken als Biologisch en Fair Trade. PLUS sluit aan bij de
verwachting van de consument, die wil namelijk door de supermarkt
wegwijs worden gemaakt op het gebied van duurzame producten."
»