Stichting Biologica


Proeverijen met biologische producten bij PLUS


* Algemeen

Van 4 t/m 6 november zijn er proeverijen met biologische producten in 100 winkels van PLUS. Een uitstekende gelegenheid om kennis te maken met bio. De proeverijen zijn geïnitieerd door de TaskForce Marktontwikkeling Biologische Landbouw, waar Biologica deel van uitmaakt.

De keuze voor biologisch wordt actief uitgedragen door PLUS. Bijvoorbeeld met de TV-commercial `PLUS denkt duurzaam' en de daaraan gekoppelde website: www.plusdenktduurzaam.nl

Biologica heeft waardering voor deze inhoudelijke (niet prijs- of actiegerichte) commercial en hoopt dat het voorbeeld zal worden opgevolgd door andere supermarkten. De inschatting van Biologica is dat grote groepen mensen zich aangesproken zullen voelen door de inhoudelijke boodschap. Uit recent consumentenonderzoek van de TaskForce is gebleken dat tweederde van de consumenten wel eens biologische producten koopt.

Arend Zeelenberg, ketenmanager bij de TaskForce: "PLUS positioneert zich met deze campagne duidelijk als duurzame supermarkt. De peilers in het duurzame assortiment van PLUS zijn voor consument bekende keurmerken als Biologisch en Fair Trade. PLUS sluit aan bij de verwachting van de consument, die wil namelijk door de supermarkt wegwijs worden gemaakt op het gebied van duurzame producten." »