Mannen zien een vrouw op eerste date liever casual gekleed dan sexy

04/11/2010 10:26

Lexa.nl


- PERSBERICHT -

Mannen zien een vrouw op een eerste date liever casual gekleed dan sexy

10.000 succesverhalen leiden tot onderzoek do's en dont's tijdens een eerste date

Amsterdam, 4 november 2010. Lexa.nl heeft vandaag haar 10.000ste succesverhaal van dit jaar bereikt. In aanloop hier naartoe heeft de datingsite de afgelopen maand gezocht naar het leukste datingverhaal van Nederland. Geïnspireerd door alle grappige, ontroerende en bijzondere verhalen over de eerste dates die eindigden in een relatie, heeft Lexa.nl de do's en dont's tijdens een eerste date onderzocht. Uit het onderzoek blijkt onder andere dat de meeste mannen hun vrouwelijk date het liefst casual gekleed zien in plaats van sexy en gebrek aan gespreksstof de grootste afknapper is.

Wat trek je aan?

De vrouwen die denken dat ze op een eerste date het beste sexy kleding aan te kunnen trekken, hebben het mis. Uit het onderzoek blijkt namelijk dat 85 procent van de mannen hun vrouwelijke date het liefst casual gekleed zien. Slechts 15 procent koos voor sexy kleding. Voor bijna de helft van de vrouwen geldt dat zij hun date het liefst gekleed zien in jeans met overhemd en sneakers.

Waar spreek je af?

Bijna 45 procent van de singles spreekt voor een eerste date het liefste af in een restaurant. Op de tweede en derde plek staan het café en het strand. Eenmaal in het restaurant is de grootste afknapper wanneer blijkt dat de ander geen gespreksstof heeft, smakt of alleen oog heeft voor de omgeving. Ook blijkt uit het onderzoek dat single vrouwen zich geëmancipeerd gedragen bij het betalen van de rekening in een restaurant: 84 procent van de single vrouwen geeft aan de helft van de rekening te betalen. 78 procent van de single mannen blijkt een gentleman en betaalt de hele rekening.

Datingexpert Rhijja Jansen: "Veel singles zijn bang voor dodelijke stiltes tijdens een eerste date. Dit kun je voorkomen door bijvoorbeeld van tevoren vragen te bedenken die je kunt stellen als er een stilte valt. Wanneer je eerste date via internet tot stand is gekomen, levert het online profiel van iemand ook gespreksstof op."

Welke film kies je?

Opvallend resultaat uit het onderzoek is dat 27 procent van de vrouwen tijdens een eerste date in de bioscoop kiest voor een actiefilm tegenover 16 procent van de mannen. Terwijl 47 procent van de mannen op een eerste date juist kiest voor een romantische komedie en maar 39,7 procent van de vrouwen dit doet.

Sms'en of bellen

Sms'en is het favoriete communicatiemiddel. 55 procent van de vrouwen stuurt de volgende dag een sms, een derde van de mannen de zelfde avond nog. Bellen na een date is een stuk minder populair. Na een eerste date belt bijna 25 procent van de mannen de volgende dag. Vrouwen doen dit voor 6,4 procent. Als na een geslaagde date de nacht bij elkaar wordt doorgebracht verwacht ruim 80 procent van de singles dat er samen ontbeten wordt.

Het leukste datingverhaal

10.000 succesverhalen leidden tot het onderzoek van do's en dont's tijdens een eerste date. Reden voor Lexa.nl om op zoek te gaan naar het leukste datingverhaal van Nederland. Uit honderden inzendingen koos een deskundige jury onder leiding van schrijfster Susan Smit uiteindelijk het winnende verhaal. Robert en Marina wonnen een 5-stedentrip naar de meest romantische steden van Europa. Susan Smit: "het datingverhaal van Robert en Marina sprak de jury het meeste aan omdat het een 'liefde op het eerste gezicht' verhaal is. Marina scheef zich in op een datingsite om voor zichzelf te bewijzen dat het niets zou zijn, totdat ze Roberts profiel zag en vervolgens met hem een hele romantische en geslaagde eerste date had. Ze miste zelfs de verjaardag van haar vriendin omdat ze liever met Robert in het Vondelpark was waar ze elkaar voor het eerst hebben gekust."


---

Einde Persbericht

Het onderzoek naar de do's en dont's van een eerste date is gehouden in oktober 2010 onder 500 singles tussen de 25 en 45 jaar oud.

About Meetic: "Meetic manages two dating and matchmaking services, mainly around the Meetic and Meetic Affinity, Lexa.nl and Lexamore.nl, brands and markets two highly complementary economic modes on the dating market, one based on internet use, the other on mobile phones. By acquiring the European activities of world leader Match.com in June 2009, Meetic has strengthened its first place on the continent. The group is currently established in 16 European countries and is available in 13 languages. From inception, the group has pursued a clear leadership strategy focusing on quality, innovative marketing and perfect technological expertise. Meetic works hard to optimise service quality and to satisfy every possible expectation of its European subscribers. In 2009, Meetic posted sales of 157.9 million and an EBITDA margin of 23,7 procent."

Bij dit persbericht is een bijlage zichtbaar op www.perssupport.nl





http://www.lexa.nl