Bio assortiment groeit bij winkelketens
Het assortiment biologische producten in supermarkten is groter dan
ooit, zo blijkt uit de EKO-tellingen 2010 van Milieudefensie en
Solidaridad (www.ekotellingen.nl). In dit kader is het aardig om te
vermelden dat ook de biologische kruidenierswaren langzaam terrein
winnen. Dit is een categorie die qua omzetontwikkeling binnen
biologisch wat achterblijft.
Kruidvat is o.a. begonnen met biologische babyvoeding en thee en heeft
ook de spaaractie 'Proef de aandacht' onder de aandacht gebracht in
haar weekfolder (bezorgd bij 6,3 miljoen huishoudens). Deen
Supermarkten is gestart met een nieuw assortiment van het merk
Bio-time. Zo geeft Deen wat meer `eigen smoel' aan biologisch in het
winkelbeeld.
De TaskForce Marktontwikkeling Biologische Landbouw heeft in de
afgelopen jaren bij leveranciers en retailformules onder de aandacht
gebracht dat er kansen liggen in de categorie Kruidenierswaren.
»