Stichting Biologica


Bio assortiment groeit bij winkelketens


Het assortiment biologische producten in supermarkten is groter dan ooit, zo blijkt uit de EKO-tellingen 2010 van Milieudefensie en Solidaridad (www.ekotellingen.nl). In dit kader is het aardig om te vermelden dat ook de biologische kruidenierswaren langzaam terrein winnen. Dit is een categorie die qua omzetontwikkeling binnen biologisch wat achterblijft.

Kruidvat is o.a. begonnen met biologische babyvoeding en thee en heeft ook de spaaractie 'Proef de aandacht' onder de aandacht gebracht in haar weekfolder (bezorgd bij 6,3 miljoen huishoudens). Deen Supermarkten is gestart met een nieuw assortiment van het merk Bio-time. Zo geeft Deen wat meer `eigen smoel' aan biologisch in het winkelbeeld.

De TaskForce Marktontwikkeling Biologische Landbouw heeft in de afgelopen jaren bij leveranciers en retailformules onder de aandacht gebracht dat er kansen liggen in de categorie Kruidenierswaren. »