Echte vaders werken slim

04/11/2010 08:00

Lof Media

Lof Media lanceert , voorafgaande aan de week van Het Nieuwe werken, de Slimme Tijden Campagne, met als onderkop echte vaders werken slim. Deze campagne, ondersteund door het ministerie van OCW, heeft als doel om de bewustwording van mannen over de combinatie werk/zorg te vergroten.

Achtergrond

Nog steeds worden vrouwen aangesproken - in dagelijks leven en media - over de combinatie werk en gezin. Door nu juist mannen aan te spreken op de mogelijkheid flexibel te werken, is het streven naar een meer evenwichtige verdeling tussen arbeid en zorg, met als onderliggende doelstelling de vrouwenparticipatie te vergroten.

Mannen blijven veelal voltijds werken, omdat ze bang zijn hun loopbaan te schaden. Zijn het taboes in de hoofden van de man of kunnen ze besproken worden? Uit recent Amerikaans onderzoek van Work Life Institute blijkt dat werkende vaders (59%) meer stress ervaren rondom het combineren van werk en zorg, dan moeders. (45%).

Opbouw campagne

De campagne is gericht op mannen in de leeftijdscategorie 30-50 jaar. Om de doelgroep te bereiken is gekozen voor een online campagne bestaande uit een opvallende viral, op www.maxi-curling.nl en een test - hoe slim ben jij bezig met je werk/zorg balans? op de landingspagina www.slimmetijden.nl. Door de test te doen, maak je kans op een iPad.

Simultaan aan campagne worden drie seminars georganiseerd '' Slimme Mannen, Slimmer Werken!'' over flexibel werken door mannen in drie verschillende sectoren: ICT, Medisch en Bouw. Het eerstvolgende seminar is op 5 november a.s. bij gastheer Cisco om 1400 uur. Gastspreker is Remco Claassen, door velen gezien als de beste managementtrainer van Nederland. Tevens vindt de uitreiking plaats van de Lof Special Het Nieuwe Werken.

Bij dit persbericht is een bijlage zichtbaar op www.perssupport.nl





http://www.slimmetijden.nl