Dick Westendorp wint ITO Award 2010


LEUSDEN, 20101104 -- Oud-directeur van de Consumentenbond en oud-ITO voorzitter, Dick Westendorp is door Stichting ITO gekozen tot degene die het meest heeft gedaan om de relatie te verbeteren tussen consument en bedrijf en burger en overheid.

Stichting ITO reikte op 3 november tijdens het ITO Jaarcongres voor de derde keer de ITO Award uit. Het bestuur heeft besloten deze dit jaar toe te kennen aan Dick Westendorp. Dick Westendorp heeft veel betekent voor de relatie tussen consumenten en bedrijven. Onder bewind van Dick Westendorp groeide de Consumentenbond uit tot relatief de grootste consumentenorganisatie van de wereld. Het predikaat 'beste koop' werd het meest begerenswaardige keurmerk waar bedrijven aan konden voldoen. Na het directeurschap heeft Dick Westendorp zich niet alleen in Nederland, maar ook in internationaal en Europees verband ingezet voor betere dienstverlening en veiligere producten. Door zijn kritische houding heeft Westendorp een zeer grote bijdrage geleverd aan de service van bedrijven en instellingen aan hun klanten. Nu Dick Westendorp na 8 jaar als voorzitter van het ITO heeft gefunctioneerd, was de tijd rijp om de ITO Award aan hem te gunnen.

ITO is het baken voor een ieder die op een klantgerichte wijze service wil verlenen. Zo heeft ITO diverse onderzoeken verricht naar wat de consument van een klantenservice afdeling verwacht en ITO geeft voorlichting aan overheden en bedrijven over hoe zij een goede klantenservice kunnen bieden. Daarvoor is een normering opgesteld vanuit klantperspectief. Bedrijven als het Kadaster, ICS/Visa CZ, De Telegraaf, RDW, VGZ en Brabant Water zijn door ITO gecertificeerd.

Op 3 november is de ITO Award aan Dick Westendorp uitgereikt

Over Stichting ITO
De Stichting ITO werd in 2002 opgericht om de telefonische bereikbaarheid en klantgerichte beantwoording bij telefonische loketten te bevorderen. ITO is een initiatief van klanten èn aanbieders. Het ITO heeft een ITO certificaat in het leven geroepen dat organisaties die hun klantenservice vanuit het perspectief van de consument willen inrichten, kunnen bemachtigen. ITO laat periodiek wetenschappelijk onderzoek verrichten om de wensen en verwachtingen van Nederlandse consumenten over zakelijke communicatie te inventariseren. Deze kennis is vrij verkrijgbaar voor ieder die een betere serviceverlening nastreeft. De stichting is onafhankelijk en wordt door tal van brancheorganisaties aanbevolen.

Website ito: www.itoklantenservicecentrum.nl