Twenga : Kerstmis 2010: 2 Internetgebruikers op 5 zouden graag een Ipad krijgen Maar voor velen blijft het buiten bereik
In zijn jaarlijkse onderzoek over kerstaankopen heeft Twenga, de meest volledige shopping zoekmachine op het internet, de internetgebruikers gevraagd welke cadeaus ze graag voor Kerst zouden willen ontvangen. Resultaat gefocust op dit product: slechts 40%, 2 op 5, van de Nederlanders zouden graag een iPad krijgen.
33% van de Nederlandse bevolking vindt de iPad te duur om te mogen hopen er een te krijgen.
Dezelfde tendens bestaat in Duitsland, waar slechts 41% van de bevolking hoopt met Kerstmis een iPad te ontvangen.
Wat de prijs betreft, het gevoel van de Nederlanders over de Apple tablet wordt gedeeld in alle Europese landen: de Spanjaarden en de Italianen zijn het duidelijkst in hun mening met 48% en 47% van de personen die het jammer vinden dat het product zo duur is.
Zou je met de Kerst een iPad willen ontvangen?
Nederland |
Verenigd Koninkrijk |
Duitsland |
Italië |
Spanje |
||||||
Dat zou ik graag willen en ik weet dat ik er een ga krijgen | 1% | 1% | 1% | 3% | 2% | |||||
Dat zou ik graag willen en ik hoop er een te krijgen | 4% | 8% | 4% | 14% | 11% | |||||
Dat zou ik graag willen, maar dat is echt te duur | 33% | 40% | 31% | 47% | 48% | |||||
Dat zou ik graag willen, maar de technologie lijkt me te nieuw | 2% | 7% | 5% | 5% | 3% | |||||
TOTAAL | 40% | 56% | 41% | 69% | 64% | |||||
|
||||||||||
Nederland |
Verenigd Koninkrijk |
Duitsland |
Italië |
Spanje |
||||||
Dat zou ik niet willen, ik heb liever een ander product (bijvoorbeeld eBook / tablet PC) | 8% | 6% | 9% | 8% | 9% | |||||
Dat zou ik niet willen, ik ben niet geïnteresseerd in dit soort producten | 35% | 30% | 38% | 13% | 13% | |||||
Ken ik niet | 5% | 1% | 6% | 6% | 6% | |||||
Geeft geen mening | 10% | 5% | 5% | 2% | 5% | |||||
Ik heb er al een | 2% | 2% | 1% | 2% | 3% | |||||
TOTAAL | 60% | 44% | 59% | 31% | 36% |
Basis: 3013 respondenten
Methodologie
Twenga heeft ongeveer 3000 Europese internetgebruikers gevraagd hoeveel ze in december voor de feestdagen willen uitgeven en waaraan. De studie is tussen 27 september en 7 oktober 2010 op verzoek van Twenga online uitgevoerd door Novamétrie, op een representatief panel van 3013 Europese internetgebruikers in Frankrijk, Duitsland, het Verenigd Koninkrijk, Italië, Spanje en Nederland.
Over Twenga
Twenga, de nieuwste generatie online shopping zoekmachine, maakt het mogelijk aan miljoenen internetgebruiker de door hun gezochte producten tegen de laagste prijs te vinden, bij de webwinkel van hun keuze. Dankzij haar unieke technologie indexeert Twenga automatisch alle online productaanbiedingen van alle webwinkels – die de zoekmethode en vergelijkingen vereenvoudigen. Twenga is de meest omvangrijkste prijsvergelijker van het web.
Twenga is opgericht in 2006 door Bastien Duclaux en Cédric Anès. Twenga is actief in Nederland, Duitsland, Frankrijk, Groot-Brittannië, Spanje, Italië, Polen, Brazilië, Rusland, de Verenigde Staten, Australië, India en China. Meer informatie op www.twenga.nl
Contactpersonen Pers
Delphine SIBONY
01 58 65 20 17
dsibony@hdlcom.com
of
Jérémy BELLAIS
01 58 65 00 70