Vakbeurs GEVEL 2010 genomineerd voor ExpoJaarprijs 2010

Publicatiedatum: 04-11-2010

De vakbeurs GEVEL 2010 is genomineerd in de categorie 'Beste business-to-business beurs of event' van de 4e Nationale ExpoJaarprijs. De prijs is een jaarlijks terugkerend evenement waarin onderscheidende beurs-, congres- en event-concepten bijzondere aandacht krijgen. GEVEL richt zich op architecten die de nieuwste ontwikkelingen in geveltechniek en -producten willen zien. De doelstellingen van GEVEL waren architecten inspireren en een optimale interactie tussen bezoeker en exposant. Het beursthema, wereldarchitectuur, diende als inspiratie voor het bijzondere beursvloerontwerp van architect Marco Romano. Project manager Richard Butter vindt de nominatie een eer: "Het is een erkenning voor een innovatieve aanpak van het medium beurs."


"Met het concept en ontwerp van GEVEL is van de gebaande paden afgeweken", licht Richard Butter toe. "Het ontwerp is uniek, omdat niet de standaard, vierkante standruimtes werden gebruikt. Dit kwam doordat alle paden van de zijkanten uit naar het midden liepen. Daar kwamen bezoekers uit op het zogenaamde dorpsplein. De complete uitstraling was strak en ook de kleursetting hielp hierbij. Op deze manier hebben we een kritische doelgroep weer weten te boeien. Dit resulteerde in 50% meer bezoekers."

Uitdaging voor team
Het ontwerpen van een innovatief concept is de eerste stap. Het meest belangrijke is dat exposanten openstaan en geloven in het idee. "In eerste instantie is dit een uitdaging. Echter, zodra het GEVEL team het concept uitlegden waren exposanten al snel bereid om mee te werken. Ook vanuit die kant kunnenwe terugkijken op een zeer geslaagde beurs."

Nationale ExpoJaarprijs
De Nationale ExpoJaarprijs beoordeelt en -zo mogelijk- bekroont àlle vormen van succesvolle live communicatie cases. De uitreiking ervan is een jaarlijks terugkerend evenement waarin onderscheidende beurs-, congres- en event-concepten bijzondere aandacht krijgen. Het doel van de Nationale ExpoJaarprijs is om het medium live communicatie te helpen profileren als een hedendaags, beproefd en sterk netwerkmarketingmiddel en om (potentiële) gebruikers ervan te inspireren met succesvolle voorbeelden. De feestelijke uitreiking vindt plaats op 1 december in de 1931 Congrescentrum Brabanthallen in Den Bosch. Het thema dit jaar is "Live met Lef" . Meer informatie op www.expojaarprijs.nl

Over VNU Exhibitions Europe
"We createinspiringandprofitable engagements betweenpeople" VNU Exhibitions Europe brengt ontmoetingen tot stand die leiden tot waardevolle relaties en salescontacten. Zij doet dit middels een marktleidend pakket van vak- en consumentenbeurzen, Strategie Summits en een groeiend aantal online en databasemarketing activiteiten.

.-.-.-.-.-.-.-.

Noot voor de redactie (