UPC N.V.

UPC Nederland: "Ook in het derde kwartaal 2010 gezonde groei"

Netto abonneegroei in derde kwartaal: 27.000 Mijlpaal: 75% van internetklanten neemt supersnel internet van 25 Mbps of hoger af

Amsterdam / Englewood, USA, 4 november 2010 - De vraag naar de digitale diensten van kabel- en mediabedrijf UPC Nederland blijft groeien. Dit blijkt uit de zojuist gerapporteerde derde kwartaalcijfers van moederbedrijf Liberty Global, Inc. Die tonen een netto groei van 27.000 abonnees in Nederland. De Alles-in-één-Voordeelpakketten met analoge en digitale televisie, internet en telefonie in één blijven succesvol.

Het totale aantal televisieabonnees van UPC in het derde kwartaal bedroeg ruim 1,9 miljoen. Het aantal digitale televisie abonnees groeide met 28.000 naar 856.000. In het afgelopen kwartaal kwamen er 21.000 nieuwe internetabonnees bij, waardoor het totaal aantal internetabonnees uitkomt op 816.000. Ook de telefoniediensten van UPC lieten een groei zien waardoor het totaal aantal klanten met UPC Telefonie in het derde kwartaal met 23.000 tot 702.000 groeide.

Diederik Karsten, algemeen directeur van UPC Nederland, over de resultaten: We zien dat steeds meer klanten meerdere producten van ons afnemen. Inmiddels gemiddeld bijna twee. Dat komt omdat onze digitale diensten in trek blijven. Het aantal klanten met een HD-abonnement blijft bijvoorbeeld groeien. Dat komt mede door het steeds grotere aantal HD-zenders, in het derde kwartaal groeide dat naar 20, en ons vernieuwde aanbod aan HD-films in onze filmbibliotheek. Tegelijkertijd hebben we een belangrijk moment bereikt: binnen twee jaar na de introductie van Fiber Power internet heeft 75% van onze internetklanten gekozen voor internet met snelheden die boven de maximale snelheid van ADSL liggen.

Omzet en OCF (Operating Cash Flow)
De omzet over het derde kwartaal steeg van EUR 215,5 (eind tweede kwartaal) naar EUR 218,8 miljoen. De OCF (Operating Cash Flow) over het derde kwartaal bedroeg EUR 129,3 miljoen; een toename van EUR 4 miljoen ten opzichte van het tweede kwartaal. Voor alle financiële resultaten van moederbedrijf Liberty Global wordt verwezen naar: http://www.lgi.com/ir_news_lgi.html.

Modernisering netwerken
Begin dit jaar kondigde UPC Nederland aan ook de laatste delen van haar netwerk in Gelderland en Zuid-Holland te moderniseren, zodat zij al haar klanten supersnel internet, digitale telefonie en interactieve digitale televisie kan bieden. In het derde kwartaal konden de inwoners van alle 14 kernen van de gemeenten Tiel, Druten en Renkum als eersten van deze upgrade van het netwerk van UPC profiteren. De nieuwe diensten worden enthousiast ontvangen. In het komend kwartaal biedt UPC al haar diensten ook in de gemeenten Aalten, Breedenbroek, Bronckhorst en Oost-Gelre aan.

Nieuwe diensten in het vierde kwartaal
Op 13 september kondigde UPC Nederland twee nieuwe diensten aan tijdens de internationale televisievakbeurs IBC in Amsterdam. `Opnemen op Afstand' voor iPhone, iPad, mobiel en online én CI+.

Over UPC Nederland
UPC is met 9,1 miljoen klanten het grootste kabel- en mediabedrijf van Europa. UPC (www.upc.nl) is in Nederland toonaangevend op het gebied van televisie, breedbandinternet en digitale telefoniediensten. UPC biedt in Nederland twee miljoen klanten toegang tot de wereld van televisie. Hiervan hebben 711.000 klanten voor digitale televisie gekozen. UPC heeft in Nederland 708.000 breedbandinternet klanten en bedient 600.000 digitale telefonieklanten (cijfers per 30 september 2009). Het bedrijf wordt gedreven door de visie dat iedereen, onafhankelijk van aanwezige kennis of vaardigheden, toegang heeft tot de verrassende, maar complexe digitale wereld.

Noot aan de redactie
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: UPC Nederland
Ronald Sutmuller
Senior Press Officer
T: 020 775 55 97
M: 06 28 90 48 02
E: rsutmuller@upc.nl
W: www.upc.nl