UPC N.V.
UPC Nederland: "Ook in het derde kwartaal 2010 gezonde groei"
Netto abonneegroei in derde kwartaal: 27.000 Mijlpaal: 75% van
internetklanten neemt supersnel internet van 25 Mbps of hoger af
Amsterdam / Englewood, USA, 4 november 2010 - De vraag naar de digitale
diensten van kabel- en mediabedrijf UPC Nederland blijft groeien. Dit
blijkt uit de zojuist gerapporteerde derde kwartaalcijfers van
moederbedrijf Liberty Global, Inc. Die tonen een netto groei van 27.000
abonnees in Nederland. De Alles-in-één-Voordeelpakketten met analoge en
digitale televisie, internet en telefonie in één blijven succesvol.
Het totale aantal televisieabonnees van UPC in het derde kwartaal
bedroeg ruim 1,9 miljoen. Het aantal digitale televisie abonnees
groeide met 28.000 naar 856.000. In het afgelopen kwartaal kwamen er
21.000 nieuwe internetabonnees bij, waardoor het totaal aantal
internetabonnees uitkomt op 816.000. Ook de telefoniediensten van UPC
lieten een groei zien waardoor het totaal aantal klanten met UPC
Telefonie in het derde kwartaal met 23.000 tot 702.000 groeide.
Diederik Karsten, algemeen directeur van UPC Nederland, over de
resultaten: We zien dat steeds meer klanten meerdere producten van ons
afnemen. Inmiddels gemiddeld bijna twee. Dat komt omdat onze digitale
diensten in trek blijven. Het aantal klanten met een HD-abonnement
blijft bijvoorbeeld groeien. Dat komt mede door het steeds grotere
aantal HD-zenders, in het derde kwartaal groeide dat naar 20, en ons
vernieuwde aanbod aan HD-films in onze filmbibliotheek. Tegelijkertijd
hebben we een belangrijk moment bereikt: binnen twee jaar na de
introductie van Fiber Power internet heeft 75% van onze internetklanten
gekozen voor internet met snelheden die boven de maximale snelheid van
ADSL liggen.
Omzet en OCF (Operating Cash Flow)
De omzet over het derde kwartaal steeg van EUR 215,5 (eind tweede
kwartaal) naar EUR 218,8 miljoen. De OCF (Operating Cash Flow) over het
derde kwartaal bedroeg EUR 129,3 miljoen; een toename van EUR 4 miljoen
ten opzichte van het tweede kwartaal. Voor alle financiële resultaten
van moederbedrijf Liberty Global wordt verwezen naar:
http://www.lgi.com/ir_news_lgi.html.
Modernisering netwerken
Begin dit jaar kondigde UPC Nederland aan ook de laatste delen van haar
netwerk in Gelderland en Zuid-Holland te moderniseren, zodat zij al
haar klanten supersnel internet, digitale telefonie en interactieve
digitale televisie kan bieden. In het derde kwartaal konden de inwoners
van alle 14 kernen van de gemeenten Tiel, Druten en Renkum als eersten
van deze upgrade van het netwerk van UPC profiteren. De nieuwe diensten
worden enthousiast ontvangen. In het komend kwartaal biedt UPC al haar
diensten ook in de gemeenten Aalten, Breedenbroek, Bronckhorst en
Oost-Gelre aan.
Nieuwe diensten in het vierde kwartaal
Op 13 september kondigde UPC Nederland twee nieuwe diensten aan tijdens
de internationale televisievakbeurs IBC in Amsterdam. `Opnemen op
Afstand' voor iPhone, iPad, mobiel en online én CI+.
Over UPC Nederland
UPC is met 9,1 miljoen klanten het grootste kabel- en mediabedrijf van
Europa. UPC (www.upc.nl) is in Nederland toonaangevend op het gebied
van televisie, breedbandinternet en digitale telefoniediensten. UPC
biedt in Nederland twee miljoen klanten toegang tot de wereld van
televisie. Hiervan hebben 711.000 klanten voor digitale televisie
gekozen. UPC heeft in Nederland 708.000 breedbandinternet klanten en
bedient 600.000 digitale telefonieklanten (cijfers per 30 september
2009). Het bedrijf wordt gedreven door de visie dat iedereen,
onafhankelijk van aanwezige kennis of vaardigheden, toegang heeft tot
de verrassende, maar complexe digitale wereld.
Noot aan de redactie
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
UPC Nederland
Ronald Sutmuller
Senior Press Officer
T: 020 775 55 97
M: 06 28 90 48 02
E: rsutmuller@upc.nl
W: www.upc.nl