Ingezonden persbericht


http://www.l-dj.nl/nieuws/nieuwsbericht/93

PERSBERICHT

Meeste spaarrekeningen geopend op late maandagavond

Amsterdam, 5 november 2010 - Op maandagavond worden de meeste spaarrekeningen geopend door de consument, dit blijkt uit onderzoek van affiliate marketing netwerk M4N. Uit het onderzochte consumentengedrag komt naar voren dat maandagavond tussen negen en tien uur het populairste tijdstip is waarop de meeste mensen besluiten tot het openen van een spaarrekening.

Van alle dagen in de week is eerst maandag en vervolgens dinsdag de populairste dag om te gaan sparen, blijkt uit het onderzoek 'Affiliate Marketing als kortste weg naar de consument' van M4N. De cijfers zijn gebaseerd op de resultaten van vijf bekende spaarbanken en vijf gerenommeerde websites die zich richten op sparen, van januari 2009 tot september 2010. Zaterdag blijkt de minst populaire dag om een spaarrekening te openen.

Kopen na het weekend
Op maandagavond worden de meeste rekeningen geopend, tussen 21.00 en 23.00 uur 's avonds. Bart van Raak, verantwoordelijk voor het Finance segment bij M4N, heeft een mogelijke verklaring waarom dit juist op maandagavond gebeurd: 'Veel mensen oriënteren en overleggen thuis en vervolgens wordt op maandag de knoop doorgehakt en een rekening geopend. Deze trend zien we ook in andere branches terug, namelijk dat er veel clicks zijn op websites in het weekend, met name op zondag en een grote verkoop van producten op maandag. Het late tijdstip op de maandagavond kan mogelijk verklaard worden doordat de kinderen dan naar bed zijn.'

Groei Finance segment
De affiliate markt is een snelgroeiende tak. Uit de cijfers van Blauw Research kwam naar voren dat het merendeel (88 procent) van de affiliate marketing netwerken in 2010 een omzetstijging van meer dan 20 procent verwacht. De affiliate markt richt zich voor een groot deel op de Travel, Shopping en de Telecom branche. Het segment Finance is nog maar een jonge branche binnen de markt maar wel de snelst groeiende, blijkt uit het onderzoek van M4N. In 2009 was zes procent van de totale online consumentenbestedingen gericht op financiële producten en diensten. Bij M4N ligt dit nu al op 25 procent in 2010.

Over M4N
M4N heeft als missie om het zoeken, vinden en kopen van producten op internet gemakkelijker te maken. M4N bereikt dit door een netwerk van website/bestand eigenaren, affiliates genoemd, te koppelen aan aanbieders van producten op internet. Het bedrijf ziet de affiliates als distributiekanaal: zij maken informatie (commercieel en niet commercieel) namelijk toegankelijk voor specifieke doelgroepen en linken naar de juiste plekken op de vaak uitgebreide websites van adverteerders. Met M4N kunnen zowel affiliates als adverteerders beter op het online koopproces afstemmen door middel van goede statistieken en promotiemateriaal. Voor meer informatie, zie: Affiliate netwerk voor adverteerders en exploitanten of www.m4n.nl .