Plantijnstudente runt 20Something

18/10/2010 15:58

Plantijn Hogeschool

Kanaal Z/Canal Z starten nieuwe realityreeks rond opmerkelijk reclamebureau.

Op 14 oktober lanceerden tien laatstejaarsstudenten het reclamebureau 20Something. Elise Eeckhout, studente Commerciële communicatie aan de Plantijn Hogeschool, is een van hen. Deze ambitieuze onderneemster durft het aan om een communicatiebureau op te starten en te runnen in combinatie met haar studies. Volg vanaf 6 november het verhaal van Elise en 20Something op Kanaal Z in 'Ik ben je hond niet'.

Wat '20Something' zo uniek maakt, is dat het agentschap volledig gerund wordt door laatstejaarsstudenten uit studierichtingen gelinkt aan de reclamesector (marketing, communicatie, grafisch ontwerp, fotografie, webdesign,...) en uit scholen uit zowel Vlaanderen, Wallonië als Brussel. De Plantijn Hogeschool Antwerpen is dan ook trots dat derdejaarsstudente Elise Eeckhout als kersverse reclamepotential aan de slag kan.

'Ik ben je hond niet'

De idee ontsproot aan het brein van het reclamebureau '6+1', dat zelf pas anderhalf jaar geleden zijn deuren opende. Om hun reputatie als nieuwe generatie reclamemakers kracht bij te zetten, gingen ze op zoek naar young potentials die een unieke stageplaats wilden veroveren. Geen koffiezetten of kopieën maken, maar functioneren in een geheel eigen reclamebureau. 'Ik ben je hond niet' was dan ook de toepasselijke leuze van hun rekruteringscampagne. 400 studenten stelden zich kandidaat. Na strenge preselecties en een heus bootcamp selecteerde '6+1' 45 jongeren om in het eerste werkjaar het nieuwe bureau te runnen, daarvan zijn er momenteel tien gestart. In april neemt Plantijn-student Michael Gannouni de fakkel van Elise over.

Vanaf 6 november volgen Kanaal Z/Canal Z elk weekend het reilen en zeilen van de jongste generatie reclamemakers in 'Ik ben je hond niet' - 'je suis pas ton chien'. Een programma voor al wie gebeten is door reclame, marketing en communicatie.