FloraHolland


Inspiratie tijdens Leliedag FloraHolland

FLORAHOLLAND, 8 november 2010 (persbericht) - "Een kweker moet zich niet uitsluitend richten op zaken als prijs en techniek. Een kweker moet `anders en uniek' zijn in plaats van `beter'. De uitdaging is om je product te onderscheiden en een gevoel bij je klant te creëren", aldus Marc Eijsackers, manager Marketing van FloraHolland tijdens de Leliedag. Hij inspireerde de deelnemers over het belang van positionering, het kiezen voor afzetsegmenten en het onderscheiden van een product. Onder het motto 'Segmentatie = netwerk + relatie' organiseerde FloraHolland deze leliebijeenkomst op de laatste dag van de FloraHolland Trade Fair in Aalsmeer. De Leliedag trok circa 140 kwekers en kopers.

Inspiratie en informatie wisselden elkaar tijdens de Leliedag af. Na een toelichting op de stand van zaken rond het marktplan Lelie, door Markt manager Fred Wever, werd een bezoek gebracht aan de FloraHolland Trade Fair in Aalsmeer. Vervolgens werden de kwekers en kopers van Lelie bijgepraat door Marcel Groen, manager Verkoop retail, over de nieuwe werkwijze van FloraHolland Connect. Als antwoord op de veranderende markt is de dienstverlening van FloraHolland Connect ingericht per marktsegment.

Daarna gingen kopers en kwekers met elkaar `speeddaten'. Kwekers kozen voor een speeddate met een vertegenwoordiger van het marktsegment retail discount, retail full service, groothandel of bloemistenketens. Tijdens de speeddates werden kansen en verbeterpunten voor een verdergaande versterking van de marktpositie van de Lelies uitgewisseld.

Aan het einde van de bijeenkomst informeerde broeier Jhon Koopman de deelnemers over de stand van zaken bij de Leliepromotiecampagne 2010-2012. De Leliedag werd afgesloten met het bekendmaken van de vijf winnaars van de FloraHolland Kwaliteitscompetitie Lelie. Uiteindelijke winnaar was B. Glasbergen & Zn. uit Rijnsburg.