FloraHolland
Inspiratie tijdens Leliedag FloraHolland
FLORAHOLLAND, 8 november 2010 (persbericht) - "Een kweker moet zich
niet uitsluitend richten op zaken als prijs en techniek. Een kweker
moet `anders en uniek' zijn in plaats van `beter'. De uitdaging is om
je product te onderscheiden en een gevoel bij je klant te creëren",
aldus Marc Eijsackers, manager Marketing van FloraHolland tijdens de
Leliedag. Hij inspireerde de deelnemers over het belang van
positionering, het kiezen voor afzetsegmenten en het onderscheiden van
een product. Onder het motto 'Segmentatie = netwerk + relatie'
organiseerde FloraHolland deze leliebijeenkomst op de laatste dag van
de FloraHolland Trade Fair in Aalsmeer. De Leliedag trok circa 140
kwekers en kopers.
Inspiratie en informatie wisselden elkaar tijdens de Leliedag af. Na
een toelichting op de stand van zaken rond het marktplan Lelie, door
Markt manager Fred Wever, werd een bezoek gebracht aan de FloraHolland
Trade Fair in Aalsmeer. Vervolgens werden de kwekers en kopers van
Lelie bijgepraat door Marcel Groen, manager Verkoop retail, over de
nieuwe werkwijze van FloraHolland Connect. Als antwoord op de
veranderende markt is de dienstverlening van FloraHolland Connect
ingericht per marktsegment.
Daarna gingen kopers en kwekers met elkaar `speeddaten'. Kwekers kozen
voor een speeddate met een vertegenwoordiger van het marktsegment
retail discount, retail full service, groothandel of bloemistenketens.
Tijdens de speeddates werden kansen en verbeterpunten voor een
verdergaande versterking van de marktpositie van de Lelies
uitgewisseld.
Aan het einde van de bijeenkomst informeerde broeier Jhon Koopman de
deelnemers over de stand van zaken bij de Leliepromotiecampagne
2010-2012. De Leliedag werd afgesloten met het bekendmaken van de vijf
winnaars van de FloraHolland Kwaliteitscompetitie Lelie. Uiteindelijke
winnaar was B. Glasbergen & Zn. uit Rijnsburg.