Persbericht

Clansman kiest Emailvision voor optimale e-mailmarketing campagnes ~ Online marketingbureau zet Campaign Commander in voor optimale resultaten ~

Amsterdam, 8 november 2010 - Clansman zet Campaign Commander in voor het versturen en optimaliseren van e-mailcampagnes. Campaign Commander is een e-mailmarketing oplossing van Emailvision die marketeers helpt om geavanceerde e-mailcampagnes te ontwikkelen en uit te sturen. Online marketingbureau Clansman gebruikt de oplossing voor het ontwikkelen van wervingscampagnes gericht op het genereren van leads, bijvoorbeeld voor aanmelding voor nieuwsbrieven of webshop communities. Klanten van het bureau zijn onder andere TNT, Macintosh Retail Groep, DEPT, men@work en Thomas Cook.

Clansman hanteert een 'no cure no pay'-aanpak in hun e-mailcampagnes. Dit betekent dat klanten er zeker van zijn dat de vooraf bepaalde targets worden behaald. Deze worden uitgedrukt in gemiddelde inkomsten per verstuurde e-mail. Clansman gebruikt diverse tools om online marketingcampagnes te optimaliseren en hanteert daarom zeer strenge eisen ten aanzien van de kwaliteiten en flexibiliteit van zowel haar eigen systemen als die van partners.

Met Campaign Commander kan het bureau e-mailcampagnes uitvoerig testen, analyseren, optimaliseren en vervolgens uitsturen om zo maximale resultaten te behalen. Clansman is dankzij haar aanpak uitgegroeid to één van de snelst groeiende bedrijven op het gebied van online marketing. Onlangs behaalde de organisatie de zevende positie in de Deloitte Technology Fast50 van dit jaar, op basis van omzetgroei.

De Split Run Test-tool in Campaign Commander biedt de mogelijkheid om steekproefsgewijs e-mailcampagnes te testen en te verbeteren. Door na de steekproef wijzigingen aan te brengen in bijvoorbeeld tekst of lay-out worden campagnes geoptimaliseerd. Dit vergroot de kans dat abonnees doorklikken na het ontvangen van de e-mail aanzienlijk. Bovendien kan Campaign Commander eenvoudig worden gekoppeld aan eventuele eigen e-maildatabases van organisaties. Voor Clansman was dit één van de doorslaggevende factoren bij de keuze voor Emailvision, aangezien zij met eigen e-maildatabases werken.

"Ongeveer 70 procent van onze activiteiten bestaat uit het verzorgen van e-mailcampagnes en daarom is een goede e-mailmarketing oplossing essentieel voor onze business", zegt Jeroen Ligthart, algemeen directeur bij Clansman. "Het leveren van kwaliteit staat bij ons voorop en gelukkig biedt Emailvision een oplossing waar we van op aan kunnen. Bovendien hebben zij een lokaal gevestigde helpdesk met ervaren medewerkers zodat eventuele knelpunten direct worden verholpen."

"We zijn erg blij dat Clansman heeft gekozen voor onze oplossing", zegt Joep van den Heuvel, sales director bij Emailvision. "E-mailmarketing behoort tot de basisactiviteiten van Clansman en daarom is het belangrijk dat Campaign Commander ten alle tijden perfect functioneert. Dat houdt ons scherp om kwaliteit te blijven leveren en daar hebben zowel Clansman als onze overige klanten baat bij."


Noot voor redacties