Datacon neemt activiteiten Maximity over


TILBURG, 20101108 -- Het Tilburgse Datacon BV neemt per 8 november 2010 alle mediation, rating & billing activiteiten over van Maximity BV uit Lelystad. Datacon continueert de dienstverlening voor klanten van Maximity door gebruik te maken van het business support systeem Telbase.

Maximity BV ging eind september van dit jaar failliet, waarbij de het versturen van elektronische rekeningen voor diverse klanten acuut in gevaar kwam. "We hebben de afgelopen jaren enorm veel ervaring opgebouwd met het berekenen en genereren van digitale en papieren facturen voor telecom operatoren", aldus Meindert van Duijvenbode, algemeen directeur van Datacon. "Een zeer complex proces dat wij door gebruik te maken van het product Telbase binnen zeer korte tijd kunnen implementeren en ondersteunen."

TelBase
Met behulp van Telbase implementeerde Datacon tevens de Business Support Systemen voor onder andere UPC Mobile, T for Telecom, Maxeda, Worldmax, Dekatel en Galaxy. "In TelBase investeerden we inmiddels ruim vijf jaar research en development. We beschikken nu over een standaard toepassing die aan alle voorwaarden voldoet en die we `turn key' kunnen implementeren bij organisaties die daar behoefte aan hebben."

Datacon is sinds 1996 leverancier van portal oplossingen. Als onderdeel van de dienstverlening automatiseert zij processen door gebruik te maken van webtechnologie en standaardsoftware. Voor business process automation in de telecommunicatie branche maakt Datacon hierbij gebruik van het product Telbase. Meer informatie is beschikbaar op www.datacon.nl.

Telbase is een business support systeem dat telecommunicatie providers in staat stelt om volledige controle te krijgen op de levering van producten en diensten naar de eindklant, door processen gerelateerd aan provisioning, CRM, billing en product management te stroomlijnen en te automatiseren. Meer informatie is beschikbaar op www.telbase.eu.