60DayChallenge: In 60 dagen naar je droombaan


Professionals in 'het nieuwe solliciteren' bundelen krachten in talentprogramma

AMSTERDAM, 20101108 -- Vandaag start de inschrijving voor de eerste `60 Day Challenge' (Twitter #60daychallenge). Drie kandidaten starten 2011 met de uitdaging om in 60 dagen via Twitter, Linkedin, Facebook en Hyves de baan van hun dromen te vinden. Het initiatief ontstond nadat Annemarie Appelman in 2010 besloot geen genoegen te nemen met de afwijzingen op haar (traditionele) sollicitaties en haar eigen online marketingcampagne startte. Annemarie deelt nu samen met Careerwise.nl en partners haar kennis, ervaring en contacten om 3 kandidaten dezelfde kans te bieden.

Annemarie stelde zichzelf het ambitieuze doel om in de gestelde tijd via social media én haar persoonlijke website `de baan van haar dromen' te vinden. "Door de campagne hebben mensen om mij heen alles geprobeerd om mij verder te helpen. Dat heeft niet alleen mijn zoektocht een enorme 'boost' gegeven, maar het heeft ervoor gezorgd dat ik van een negatief proces een positief proces heb kunnen maken." Het inititiatief werd door landelijke media opgemerkt en opgepakt.

"Het is zonde om niets te doen met de kennis en het netwerk dat ik heb opgebouwd. We zijn allemaal enorm enthousiast om met de `60 Day Challenge' jong talent op een professionele manier te helpen hun droombaan te realiseren."

Ben jij afgestudeerd, tussen de 22 en 28 jaar, ambitieus en op zoek naar de baan van je dromen? Begin 2011 goed en ga met twee andere kandidaten de uitdaging aan om binnen 60 dagen jouw ideale baan te vinden. Hoe? Via een persoonlijke marketingcampagne, social media tools en coachings- en netwerkgesprekken met experts en insiders.

Stuur een open sollicitatie aan de wereld!
Als je op basis van jouw aanmelding geselecteerd wordt, biedt de 60 Day Challenge jou alles wat nodig is om binnen zestig dagen jouw droombaan te vinden. Je krijgt toegang tot meerdere coachingsgesprekken met professionele coaches, ondersteuning bij het neerzetten van je eigen `social media'-campagne, je eigen website en je `personal brand' en een sollicitatietraining, inclusief cv-check. Daarnaast word je in contact gebracht met `career angels' die als expert en insider jou wegwijs maken in de wereld waarin jij het wilt gaan maken.

Aanmelden
Interesse? Kijk voor meer informatie op www.60DayChallenge.nl en stuur vóór 11 december jouw aanmelding naar aanmelding@60daychallenge.nl met informatie over je achtergrond en motivatie wat jouw `open sollicitatie aan de wereld' uniek maakt en waarom jij het verdient om één van die drie kandidaten te worden. De eerste 20 aanmeldingen krijgen daarnaast een gratis loopbaangesprek aangeboden.

Careerwise.nl