Ingezonden persbericht


AANKONDIGING VOOR DE PERS

Tweetup: Kom uit die spits!
Opening Week van Het Nieuwe Werken

Utrecht, 1 november 2010 - 'Kom uit die spits!' Met deze oproep in de vorm van een tweetup worden mensen op maandag 8 november tussen 8 en 10 uur 's ochtends aangemoedigd om flexibel te gaan werken. De tweetup is de start van de Week van Het Nieuwe Werken, die loopt van 8-14 november. Een tweetup is een benaming voor een open bijeenkomst die via twitter en andere social media georganiseerd wordt.

De tweetup Kom uit die spits! is een ontbijtbijeenkomst langs de A2 om mensen uit de spits te halen en ze kennis te laten maken met het nieuwe werken. Flexibel werken is het alternatief voor elke ochtend reizen in de drukke ochtendspits of in de file staan.


Plaats Inspirience Center van Qurius Nederland Van Voordenpark 1A, 5301 KP Zaltbommel
www.qurius.com.

Tijd maandag 8 november, 8:00 - 10:00 uur

Het programma, een eigentijdse mengeling van flexwerken, werkontbijten, workshops over Het Nieuwe Werken en netwerken, wordt later deze week bekend gemaakt, evenals de namen van speciale gasten.

Over Het Nieuwe Werken
Werken waar en wanneer je maar wilt. Dat is de kern van Het Nieuwe Werken. Nieuwe technologieën als smart phones en teleconferencing maken het mogelijk. Door daarnaast te kiezen voor een andere dagindeling (later of vroeger naar je werk) en bewust te kiezen voor trein, auto of niet reizen, wordt veel tijdwinst geboekt. Het Nieuwe Werken biedt voordelen voor werkgevers, werknemers en het milieu.

Coalitie
De campagne 'Het Nieuwe Werken doe je zelf' is een initiatief van Stichting Natuur en Milieu. Hoofdpartners zijn Microsoft, Centraal Beheer Achmea, NS, het ministerie van Verkeer en Waterstaat en de Taskforce Mobiliteitsmanagement (Platform Slim Werken Slim Reizen). Partners zijn ANWB, KPN, Rabobank, Vitae en Veldhoen+ Company. De campagne wordt mede mogelijk gemaakt door de Nationale Postcode Loterij.