Ingezonden persbericht


Persbericht

Amsterdam, 8 november 2010

Opmerkelijke trends in Sinterklaasverkoop V&D

Nieuw: speelgoed dat met jou speelt!

De drukke periode van Sinterklaas en cadeaus is weer aangebroken. V&D ziet nu al een stijgende lijn in de verkoop van speelgoed ten opzichte van vorig jaar met name in de online verkoop. Populair is interactief speelgoed waarbij speelgoed communiceert met de speler, dus is als het ware speelgoed dat met jou speelt! Daarnaast blijven familiespellen, puzzels en LEGO gewild en ook hierbij wordt interactie steeds meer een onderdeel van het spel. Speelgoed dat met jou speelt Door het gebruik van hints, geheugensteuntjes, liedjes en geluiden speelt het speelgoed steeds meer met de speler. Vooral het pratende poppenhuis mevrouw Goodbee, Konijn Jojo, Paperjamz en Billy Big Wheels zijn erg populair. Het poppenhuis van Mevrouw Goodbee stimuleert kinderen op een educatieve manier. Konijn Jojo gaat naar jou en de wortel op zoek, waarbij Jojo tijdens het zoeken met je praat, vragen stelt of een liedje zingt. Met de écht werkende gitaren en drums van papier van PaperJamz kan iedereen leren drum men of gitaarspelen. Evergreens met interactie Familiespellen, puzzels en LEGO verkopen elk jaar goed met Sinterklaas. Ook hierbij is te zien dat interactie een steeds belangrijkere rol speelt. Bij LEGO Spellen wordt je eigen creativiteit gecombineerd met de gezelligheid van een klassiek bordspel. Hierdoor is de aard van het spel elke keer anders en speel je niet alleen met LEGO, maar ook met vrienden of familie. LEGO Spel Robo Champ verkoopt het best onder de LEGO Spellen. Ook nieuw dit jaar is de `Puzzle maker'. Elke puzzelfan kan hiermee zelf een puzzel maken van een eigen foto. Top 5 interactief speelgoed · Lego Spel Robo Champ · Konijn Jojo · PaperJamz · Poppenhuis Mevrouw Goodbee · Billy Big Wheels Populaire schoencadeaus Natuurlijk wordt ook dit jaar weer veelvuldig de schoen gezet en verkopen de kleine schoencadeautjes erg goed. Een rage dit jaar voor de meisjes zijn de felgekleurde vormarmbandjes. Ze zijn in diverse kleuren en vormen zoals beestjes en fruitsoorten te verk rijgen. Voor de jongens zijn kleine autootjes populair. Verder leuk voor de kinderen; het mini skateboard, lekker skaten met je vingers! Alle chocoladeletters Fairtrade en originele marsepein Alle La Place chocoladeletters zijn Fairtrade en 100 procent natuurlijk. Dit jaar zijn er nieuwe thema's op het gebied van marsepein, zoals het groente- en fruit assortiment, waardoor het in de winkel bijna net uitziet als een echte groente- en fruitwinkel. Ook nieuw is de variatie op de marsepeinen varkentjes, die nu een persoonlijkheid hebben gekregen, zoals varkentjes met een zonnebril of make-up. Bekende merken zijn ook terug te vinden in het snoepgoed, zoals de kauwgomballenautomaat van Hello Kitty en de Cars rugzak met spekjes. Daarnaast is er natuurlijk een grote variatie aan traditioneel snoepgoed als borstplaat en pepernoten. Dat er veel deze Sintperiode wordt gesnoept, is duidelijk aan de eerste verkoopcijfers: op dit moment is al het dubbele aantal pepernoten verkocht vergeleken me t vorig jaar.

Over V&D Met 62 vestigingen en bijna 10.000 medewerkers is V&D de grootste warenhuisorganisatie in Nederland. V&D ontvangt per week gemiddeld 1.8 miljoen bezoekers. Via www.vd.nl zijn producten online te bestellen. La Place is de horeca-food groep van V&D Warenhuizen met ruim 35 miljoen klanten op jaarbasis. Via www.laplace.nl zijn producten online te bestellen.


Noot voor redacties


Meer informatie,