Ingezonden persbericht


Girlscene.nl met 1 miljoen uniek grootste meidencommunity van Nederland

Meidencommunity Girlscene.nl heeft de unieke grens van 1 miljoen unieke maandelijkse bezoekers bereikt. Daarmee is Girlscene.nl met recht de grootse meidencommunity van Nederland.

Harde cijfers
Girlscene.nl heeft op dit moment maandelijks gemiddeld 1.000.000 unieke bezoekers en 14 miljoen pageviews; de site telt bijna 90.000 leden die vrijwel dagelijks de site bezoeken.

Gemiddeld worden er 4.78 pagina's bekeken per bezoek, de gemiddelde duur van een bezoek is 05:27 minuut. Ruim een derde van de bezoekers komt via Google, een derde bezoekt de website rechtstreeks. Ongeveer een kwart van de bezoekers is nieuw op de site, de rest bezoekt de site op regelmatige basis. Bijna 1 op de 5 bezoekers komt meer dan 200 keer per maand op Girlscene.nl.

Een stukje geschiedenis.
Girlscene.nl bestaat in zijn huidige vorm sinds januari 2007. De voorloper hiervan was Minettes.nl, een website opgericht door de toen pas 14-jarige Monique van Loon. Van Loon verkocht deze eind 2006 aan Yourscene, waarna de website werd omgevormd tot het huidige Girlscene.nl.

Wat & voor wie
Girlscene.nl is een website voor meiden en jonge vrouwen van gemiddeld 14 t/m 24 jaar, die hen dagelijks op de hoogte houdt van alles omtrent fashion, beauty & lifestyle.

De site heeft van oudsher een persoonlijk sfeertje; meiden zien Girlscene.nl echt als 'een vriendin op internet'. Zij kunnen in het forum terecht met hun problemen, maar ze worden er ook bijgepraat over de nieuwste trends. Ook celebs, creativiteit en maatschappelijke onderwerpen spelen een grote rol op Girlscene.nl.

Dagelijks wordt al het nieuws online geplaatst; dit gaat de hele dag door, ook 's avonds en in het weekend. Net als een beste vriendin is Girlscene.nl altijd en overal bereikbaar.

De bezoekers kunnen overal op reageren en over elk onderwerp hun mening geven. Ze kunnen lid worden van de site en vervolgens een eigen profiel aanmaken. Daarop kunnen zij niet alleen allerlei informatie en foto's uploaden, maar ook een Shoplog aanmaken (een fotodagboek met al hun aankopen). Kortom: zij vinden er alles wat jonge fashionista's bezighoudt.

En meer.
In 2010 lanceerde Girlscene.nl de eerste schoolagenda. Deze was te koop bij Bruna, Primera en online en bleek een enorme musthave; de agenda was binnen enkele maanden uitverkocht. In 2011 volgt een tweede editie.

Daarnaast creëerde Yourscene een offline spin-off van Girlscene.nl met het evenement GirlsFair. Op zaterdag 3 juli 2010 bezochten ruim 4000 meiden dit evenement, gehouden op de Westergasfabriek in Amsterdam. GirlsFair werd het grootste fashion, beauty & lifestyle evenement speciaal voor meiden van 14 tot 24 jaar. In 2011 zal de tweede editie van GirlsFair plaatsvinden.



Ingezonden persbericht