Call of Duty: Black Ops - Verbreekt alle records

05/11/2010 11:11

Blammo Media

Op 9 november om klokslag twaalf uur wordt tijdens het Call Of Duty: Black Ops Launch Event in Amsterdam het startschot geven voor de verkoop van de grootste entertainment-release van het jaar.

Call of Duty: Modern Warfare 2, de voorganger van Call of Duty: Black Ops heeft tot op heden meer dan 9 miljoen stuks verkocht, waarvan 530.000 exemplaren in de Benelux. In totaal zijn er wereldwijd 50 miljoen exemplaren binnen de Call of Duty franchise verkocht. Momenteel staan er voor Call of Duty: Black Ops al significant meer games in voorbestelling dan zijn voorganger- namelijk een stijging van 70%.

In de Benelux hebben reeds meer dan 200 winkels bevestigd hun deuren om middernacht te openen voor de lancering van Call of Duty: Black Ops. Deelnemende winkels zijn onder andere Game Mania, Bart Smit, E-Plaza, Free Record Shop, MediaMarkt, Saturn, Intertoys, Smartoys, Console Fan, Nedgame en Gameshop Twente.

Game ontwikkelaar Treyarch heeft een team van 200 personen 2 jaar full-time aan de game laten werken. Het verhaal in dit nieuwste deel uit de Call of Duty-reeks neemt je mee over de hele wereld ten tijde van de Koude Oorlog. Jouw missie is om geheime operaties en conflicten als Black Ops elite-soldaat uit te vechten.

Het officiële Nederlandse Call of Duty: Black Ops launch-event vindt plaats in de Convention Factory te Amsterdam. De organisatie verwacht 2000 Call of Duty liefhebbers te ontvangen bij een voor de Benelux ongekende show van meer dan drie uur. Hier wordt de nieuwe game onder anderen door een ontwikkelaar van Treyarch zelf aan het publiek voorgesteld.

Tijdens de show vindt er een online competitie plaats tegen de bezoekers van de andere officiële Call of Duty: Black Ops launch-events in Europa en er zijn Black Ops competities op het podium waarin het publiek kans maakt op mooie prijzen. Als klap op de vuurpijl zijn er spetterende optredens van Dans Le Rock en The Opposites die beide geheel in het teken van Call of Duty zullen staan.

Op het event zal de game ook speelbaar zijn op Xbox 360 pods. Bovendien zullen er enkele 3D set ups geplaatst worden in samenwerking met Samsung, zodat de bezoekers ook Call of Duty: Black Ops in 3D kunnen ervaren. Ook is het Monster Energy promotieteam aanwezig met een hele voorraad Monster Energy drinks voor dorstige bezoekers.

Vanaf middernacht wordt de game verkocht in de Free Record Shop stand. Uitsluitend in de Convention Factory zijn de prestige- en hardened editions van de game zonder voornotering verkrijgbaar en is de voorraad Xbox 360, PlayStation 3 en PC games meer dan toereikend. Het event is gratis toegankelijk voor alle Call of Duty liefhebbers van 16 jaar en ouder.

Om iedereen optimaal de kans te geven het event te bereiken heeft Activision een pendeldienst in het leven geroepen tussen Amsterdam CS en de Convention Factory. Tussen 20.00 en 22.00 uur rijden er vanaf het Victoria Hotel (schuin tegenover het Hoofdingang CS) Black Ops-bussen naar het evenement. Tussen 0.00 uur en 02.00 uur gaan de bussen weer terug naar het station. De ritjes zijn natuurlijk volstrekt gratis.

Informatie:

Locatie: Amsterdam Convention Factory

Adres: Czaar Peterstraat 213, 1018 PL Amsterdam

Aanvang: 20.00 zaal open

Begin show: 21.15 uur





http://www.callofduty.com/blackops