09/11/2010 13:03

Koninklijke Grolsch NV

Grolsch introduceert wereldwijd nieuwe horecaglazen


- Meer bierbeleving voor consument én horeca-ondernemer -

Soul, Funk, Pop, Jazz, Blues, Classic en Rock, dat zijn de namen van de nieuwe horecaglazen van Grolsch. Met de nieuwe 'Music Glass Line' wordt de jarenlange relatie tussen Grolsch en live muziek beklonken. Bierbrouwer Grolsch introduceert de komende weken bij horecagelegenheden haar nieuwe horeca glaslijn. De nieuwe glazen zijn qua design geheel in lijn met het groene 33 cl flesje en de beugelfles van Grolsch. De afgeplatte zijden zorgen ervoor dat de glazen lekker in de hand liggen en dat ze een onmisbaar eigen karakter hebben. Kortom, glazen met karakter voor een bier met karakter!

Karakter en kwaliteit

Na de introductie van het onderscheidende 33 cl flesje en de groene beugelfles is het nu de beurt aan het glaswerk. Bij het genieten van bier speelt immers niet alleen het proeven een rol, ook zien en voelen zijn van cruciaal belang. De glazen van de Music Glass Line zijn in lijn gebracht met de Grolsch flessen. Ze zijn herkenbaar aan de afgeplatte zijden met daarin het Grolsch logo. De glazen hebben een robuuste uitstraling, staan stevig op tafel en gaan lang mee.

De nieuwe glazen zijn getest in diverse horeca-gelegenheden. De ervaringen zijn zeer positief. De glazen liggen dankzij het doordachte ontwerp en de robuuste kwaliteit goed in de hand en zijn hierdoor minder gevoelig voor breuk. Daarnaast zorgen microscopische gaatjes in de bodem van de glazen (nucleation) voor extra leven in het bier. Deze gaatjes, ook wel mousseerpunten genoemd, verhogen de snelheid waarmee het koolzuur vrijkomt. Het resultaat is een sprankelend bier met een mooie schuimkraag.

Binnen de nieuwe glaslijn zijn de volgende glazen beschikbaar: Soul (20 cl), Funk (25 cl), Pop (30 cl), Jazz (40 cl), Blues (50 cl), Classic (25 cl kelk) en Rock (25 cl stapelbaar). Net zoals iedere muziekstijl zijn eigen karakter heeft, biedt Grolsch met deze glaslijn voor ieder biermoment een eigen karaktervol glas.

Zo eigen als Grolsch

Stefan Rebergen, Directeur Horeca: "Grolsch is een merk met een unieke, eigen smaak en een passie voor kwaliteit. Onderzoek wijst uit dat mensen het prettig vinden om goed getapt bier te drinken uit een glas dat past bij hun favoriete merk. De glazen van de Music Glass Line zijn net zo herkenbaar als ons icoon de Beugel. Daarnaast vinden we het belangrijk om samen met onze horeca-klanten invulling te geven aan een eigen kijk op bier. Deze glazen zullen voor de ondernemer een extra impuls geven aan de omzet. Het is een onderscheidende glaslijn, die zorgt voor méér bierbeleving."

Een foto van dit onderwerp is (rechtenvrij) beschikbaar op ANP Fotonet (www.anp-photo.com) en zichtbaar op www.perssupport.nl.





http://www.grolsch.nl