Ingezonden persbericht


Persbericht

Nieuwe studie van Plantronics onthult het belang van de stem in de zakelijke wereld

Hoofddorp, 9 november 2010 -" Plantronics (NYSE: PLT) maakt vandaag tijdens de Gartner Symposium ITxpo 2010 in Cannes de resultaten bekend van een wereldwijd onderzoek naar het belang en de impact van de stem in het bedrijfsleven. Een belangrijke bevinding is dat de meeste business professionals (81 procent) tijd die gespendeerd wordt aan de telefoon waarderen als de meeste kritische factor voor succes en productiviteit op het werk.

Belang van de stem
Aangezien de werkplek zich ontwikkelt buiten de traditionele grenzen van het hoofdkantoor en het dagelijkse werkritme van 9 tot 5, brengen werknemers meer in tijd in verschillende locaties door - zoals bij klanten, tthuis, de hotel lobby, in de auto en op het vliegveld. In de studie geeft 90 procent van de werknemers aan meer tijd buiten het kantoor door te brengen. In deze nieuwe context wordt de kracht van de stem een van de belangrijkste bedrijfsinstrumenten. Werken in een akoestisch uitdagende omgeving en een toegenomen aantal meetings die over de telefoon plaatsvinden, impliceert dat wat we zeggen, hoe we het zeggen en of we duidelijk verstaanbaar steeds belangrijker worden. De headset is een essentieel onderdeel in deze.

Kracht van de stem
Tijdens het doen van zaken over de telefoon wordt lichaamstaal vervangen door het stemgeluid. Het stemgeluid vertegenwoordigt dan 87 procent van de gehele communicatie. De inhoud, wat er daadwerkelijk gezegd wordt, vertegenwoordigt slechts 13 procent van de totale effectiviteit. Daarom kan het stemgeluid samen met het tempo, pauzes, sterkte en hoogte het eindresultaat beïnvloeden. Door deze goed op elkaar af te stemmen kunnen professionals effectiever zijn tijdens telefoongesprekken. Plantronics' masterclass 'Speech Impact' maximaliseert de prestaties van bedrijven door de stem te verzorgen en optimaal te gebruiken.

'Plantronics speelt al bijna vijftig jaar een belangrijke rol in telefoongesprekken en erkent de projectie van iemands voice signature' tijdens zakelijke gesprekken en presentaties', aldus Philip Vanhoutte, Managing Director EMEA bij Plantronics. 'Plantronics' benadering, design, akoestische intelligentie en multi-phone integratie maakt het makkelijker dan ooit te profiteren van de voordelen van high impact voice communicatie in onze lifestyle die draait om slimmer werken.

Global Knowledge, 's werelds grootste particuliere aanbieder van ICT-opleidingen begrijpt de kracht van de stem en heeft onlangs Plantronics' 'Speech Impact Masterclass' opgenomen in zijn portfolio. Het programma bevat bewezen audiotechnieken en methoden van Tony Crawford, Europa's toonaangevende communicatie- en presentatie-expert.

'Professionals werken steeds vaker buiten de muren van het kantoor. Daarom moeten ze leren communiceren zonder de kracht van face-to-face interactie en lichaamstaal', zegt Tony Crawford, oprichter van Crawford Communications. 'Het belang van 'voice presence' is niet alleen in opkomst, het blijkt cruciaal in de manier waarop de meeste bedrijven vandaag de dag zaken doen.'

'Wij zijn verheugd de Plantronics Speech Impact Masterclass aan te kunnen bieden' zegt Peter Howell, EMEA Operations Director bij Global Knowledge. 'Gemiddeld bereiken we meer dan 75.000 studenten per jaar. Het programma zal binnen EMEA worden uitgerold en hiermee zijn we in staat bedrijven de tools te bieden waarmee ze hun productiviteit kunnen verbeteren, efficiëntie kunnen verhogen en kosten kunnen besparen.'

Global Knowledge en Plantronics zullen samenwerken om het Speech Impact Masterclass programma te promoten en werken aan de ontwikkeling van toekomstige initiatieven.

Philip Vanhoutte, Managing Director EMEA bij Plantronics, leidt een paneldiscussie over Voice 2.0 - Harnessing the Power of Voice forr Business Today. Hij zal ingaan op Unified Communications & Collaboration best practice die zich richten op de nieuwe mogelijkheden ten aanzien van het gebruik van de stem. In het panel zitten vertegenwoordigers van bedrijven als BT, Telenor en Crawford Communications. De bijeenkomst vindt plaats woensdag 10 november van 17.15 - 18.00 inn het Palais des Festivals, Auditorium A.
- ### -

*Bron: Het onderzoek 'How We Work: Communication Trends of Business Professionals' onderzocht meer dan 1.800 medewerkers in zes landen (VS, VK, Duitsland, China, India en Australië)over hun communicatiegewoonten en voorkeuren. Alle deelnemers werken in middelgrote of grote organisaties (100+ werknemers) en zien zich als kenniswerkers die een verscheidenheid aan communicatietechnologieën gebruiken om in contact te blijven met collega's, partners en klanten. Het onderzoek is uitgevoerd in mei en juni 2010. De resultaten onthullen dat professionals vandaag de dag meer communiceren dan ooit tevoren en dat ze slim omgaan met welk instrument ze voor een bepaalde situatie gebruiken. De complete studie is te vinden op:www.plantronics.com/howwework.

Over Plantronics
Plantronics is wereldleider in persoonlijke audiocommunicatie voor professionals en consumenten: van Unified Communication-oplossingen tot bluetooth-headsets. Dankzij bijna 50 jaar ervaring in innovatie en klantgerichtheid biedt Plantronics ongeëvenaarde audio-ervaring en kwaliteit. Plantronics wordt gebruikt door elk bedrijf in de Fortune 100 en is de eerste keuze voor luchtverkeersleiders, alarmnummers en de New York Stock Exchange. Kijk voor meer informatie op: http://www.plantronics.com.

Over Plantronics' Acoustic Intelligence Initiative Speech Impact vormt een onderdeel van het acoustic intelligency-initatief van Plantronics. Audio-ergonomie vormt een fundament voor headsets die zijn ontworpen om comfortabel te zitten en er stijlvol uit te zien. Plantronics-headsets zijn voorzien van de prijswinnende technologie. Deze technologie verzekert de beste kwaliteit van stemgeluid. Tenslotte zorgt de Speech Academy ervoor dat gebruikers het beste uit hun stemgeluid halen en hun boodschap helder overbrengen. Kijk voor meer informatie op: http://www.smarterworkingevolution.com.

Over Crawford Communications⤨ ⤨
De specialisten van presentatietrainingen van het in Londen gevestigde Crawford Communications Ltd helpen business professionals effectiever 'face to face' te communiceren met als doel zich ervan te verzekeren dat de boodschap door het publiek wordt waargenomen zoals hij bedoeld is - met aauthenticiteit, duidelijkheid en creativiteit. In 2000 richtte Tony Crawford het bedrijf op. Hij werkt samen met toonaangevende bedrijven in Europa en op internationaal niveau. Crawford biedt unieke, geteste en praktische presentatietrainingen en coaching programma's voor managers en hun teams. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Tony Crawford op +44 7811 369 589 of via e-mail: tc@crawfordcoms.com of bezoek www.crawfordcoms.com

Over Global Knowledge
Global Knowledge is de grootste onafhankelijke aanbieder van bedrijfstrainingen voor IT en management professionals. De onderneming levert een breed spectrum aan praktijk- en theoriecursussen voor IT'ers en projectmanagers. De trainingen richten zich op Cisco, Microsoft, VMware, Avaya, Red Hat, business process improvement, en leadership developement. Global Knowledge biedt zijn diensten via opleidingscentra, op locatie bij de klant en via internet. Hierdoor kunnen klanten kiezen, wanneer, waar en hoe ze willen leren.

Global Knowledge werd in 1995 opgericht en telt wereldwijd meer dan 1300 medewerkers. De onderneming heeft zijn hoofdkantoor in het Amerikaanse Cary, North Carolina en is eigendom van de Amerikaanse investeringsmaatschappij Welsh, Carson, Anderson & Stowe. Ga voor meer informatie naar www.globalknowledge.com en www.globalknowledge.net

Over Gartner Symposium/ITxpo
Gartner Symposium/ITxpo is de meest belangrijke verzameling van CIO's en senior IT executives en viert dit jaar jaar zijn twintigste verjaardag. Het event biedt onafhankelijke en objectieve content met de autoriteit en macht van 's werelds toonaangevende onderzoeks- en adviesorganisatie. Het biedt toegang tot de laatste oplossingen van belangrijke technologieleveranciers. IT executives vertrouwen op het Gartner Symposium/ITxpo voor het vergaren van inzicht hoe hun organisaties IT kunnen inzetten om zakelijke uitdagingen aan te pakken en de operationele efficiëntie te verbeteren. Extra informatie is beschikbaar via: www.gartner.com/eu/symposium. Persmedewerkers kunnen zich registreren door contact op te nemen met Laurence Goasduff via laurence.goasduff@gartner.com. Extra informatie over het event zal via Twitter bekendgemaakt worden via http://twitter.com/Gartner_inc en het gebruik van #GartnerSym.

Dit persbericht is ook te vinden op: http://www.l-dj.nl/nieuws/nieuwsbericht/96