Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Leidschendam, 9 november 2010

Sinterklaastrends 2010

De dagen worden donkerder en kouder, mensen krijgen weer meer zin in huiselijkheid. En wat is er gezelliger dan samen thuis Sinterklaas vieren? Nu het nieuwe kabinet eindelijk zit, lijken consumenten weer vertrouwen te hebben in de toekomst. Detailhandel Nederland verwacht op basis van de eerste signalen van de winkeliers met Sinterklaas een extra omzet van ¤ 465 miljoen. Dit is een lichte stijging ten opzichte van vorig jaar.

Verassend dit jaar is dat kinderen weer uitgedaagd willen worden door hun speelgoed; interactief speelgoed dat zingt, meedenkt en prikkelt. Deze hersenkrakers zijn er elektronisch en traditioneel. Naast het aloude lego komt dit jaar de Minotaurus; bij dit spel bouw je het speelbord, de dobbelstenen en bepaal je zelf de spelregels. Duidelijk is ook dat de consument dit jaar bewust cadeaus koopt en kiest voor speelwaarde, veiligheid en duurzaamheid.

Een andere opvallende nieuwkomer is de John's phone: dwars tegen alle ontwikkelingen in kan je met deze telefoon alleen bellen en gebeld worden. Bij zowel kinderen als volwassenen zijn bordspellen ook dit jaar zeer geliefd. Ook komen er veel populaire games uit vlak voor Sinterklaas. De volwassenen kopen voor elkaar elektronische gadgets zoals mp3-spelers, maar ook de betere parfums en kleding, zoals hippe, warme sloffen.

Voor banketbakkers is Sinterklaas ook belangrijk; dit jaar koopt de goedheiligman extra luxe chocoladeletters, net als luxe taarten met bijzondere smaken.




Ingezonden persbericht