Sanoma Uitgevers
Uniek partnership voor Kinect launch
---
10.11.10
Voor de lancering van Kinect voor de Xbox 360 op woensdag 10 november
hebben Universal Media en Sanoma samen met Xbox Nederland een
crossmediaal concept ontwikkeld waarbij de doelgroep op een unieke
manier in contact wordt gebracht met Kinect voor de Xbox 360.
Kinect
Kinect is de nieuwe sensatie op het gebied van gaming en entertainment.
Kinect is een sensor die het voor Xbox 360 bezitters mogelijk maakt om
games en entertainment voortaan te besturen door uitsluitend gebruik te
maken van je lichaam en stem.
Ervaar Kinect
Vanuit de print en online- uitgaven van de Sanoma vrouwentitels is de
doelgroep uitgenodigd om Kinect al voor de launch live te ervaren in
het Kinect Penthouse te Amsterdam. De reacties waren overweldigend. De
ervaringen van de lezeressen met Kinect worden uitgemeten op de
verschillende platformen van onder andere Margriet, Viva, Grazia en
Styletoday. Naast de uitnodiging om Kinect live te ervaren op een
bijzondere locatie in Amsterdam maakt Sanoma een Custom Media Magazine
dat wordt meegesealed met Margriet en voor de retailkanalen van Xbox
beschikbaar is gesteld.
Livestream
Tweede en meest bijzondere pijler binnen het partnership is de
livestream die op de dag van de lancering vanuit de Kinect brand
experience store in de Kalverstraat live op NU.nl is te volgen. Op
woensdag 10 november kunnen bezoekers via een klik op de exclusieve
radical op de homepage van NU.nl naar de livestream kijken en alles
lezen over Kinect in de speciale bijlage op NU.nl.
Mischa Claessens, Marketing Manager Interactive Entertainment
Microsoft: "Sanoma biedt een uniek cross media platform om Kinect te
introduceren bij de doelgroep. De overeenkomst met Sanoma heeft ons
mede in staat gesteld om de doelgroep direct en persoonlijk aan te
spreken en hen uiteindelijk zelf te laten vertellen wat Kinect voor hun
betekent. Niet wij willen vertellen hoe bijzonder Kinect is, dat laten
we graag aan de buitenwereld over."
Arthur Herpel, Strategy Director Universal Media: "Kinect voor de Xbox
moet je ervaren om te beseffen hoe ongelofelijk bijzonder dit product
is. Door middel van het brede partnership met Sanoma zijn we in staat
om door verschillende middelen heen de 'unique experience" van Kinect
op een relevante wijze erg dichtbij de doelgroep te brengen."
Jochem Boester, Senior Accountmanager Media Agencies Sanoma Digital:
"We zijn erg tevreden met de samenwerking met Xbox 360 en Universal
Media. In deze bijzondere lanceringscampagne kunnen we door het bijna
exclusieve partnership optimaal onze kracht als multimediaal bedrijf
inzetten: de combinatie van ons grote bereik met inhoudelijke en sterke
print en online merken."
Let op: de livestream is alleen op woensdag 10 november op de homepage
van NU.nl te zien. De NUbijlage is nog enkele weken na de lancering te
bekijken.